  • Data: 2010-07-12 12:18:09
    Temat: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "mal" <m...@g...com> wrote in message
    news:d8c37859-8891-4767-a09e-d398b9a2ba98@w12g2000yq
    j.googlegroups.com...
    On 12 Lip, 12:12, ZS <a...@w...pl> wrote:
    > A wymyśliłem jakby taka studnia była za mało wydajna można jakoś
    > równolegle podłączyć 5 takich rur? Czy wtedy wydajność by wzrosła?
    >
    > Tylko problemem jest że jeżeli w jednej skończy się woda to pompa się
    > zapowietrzy i koniec. Ale jakby dobrać odpowiedni przepływ dla tych 5
    > rur? Np z jednej byłoby 5L/min to z 5 miałbym 25L. Tylko czy np 1-2m
    > międz nimi wystarczy?
    >
    > To wszystko są moje dywagacje poniewieważ wszystko zamknąłbym kwotą
    > 100zł za te rury:) a jak 25mm to i 50zł.
    >
    > Co na to mal?:) Na razie muszę zmierzyć wydajnosć jednej studni.

    Musiałabym Ci to policzyć, by mieć pewność przynajmniej w 50%. Do
    obliczeń muszę przyjąć jakiś współczynnik filtracji i obliczyć zasięg
    leja depresyjnego. Potem dopiero można określić w przybliżeniu
    odległość pomiędzy otworami.
    Na razie mózg mam rozlasowany przez upał. Wieczorem.

    mal

    Weź pod uwagę menisk w rurze przy tym upale...