    From: "rrr." <d...@w...or>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styrodur
    Date: Fri, 18 Sep 2009 22:14:01 +0200

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > folia kubełkowa ma grubość 0,5 mm, zwykła gruba budowlana 0,2 mm ?
    > Można oczywiście kupić zwykłą folię budowlaną o grubości 0,5 mm - ale
    > ... patrz niżej
    Nie o to pytam, pytanie brzmi czy jest różnica dla gryzoni ? IMHO nie, a
    nawet trudniej ugryźć coś płaskiego, niż coś co ma dobre zahaczenie dla
    zębów (kubełki właśnie)

    > woda w każdym przypadku podejdzie od dołu. W przypadku kubełkowej,
    > dzięki wypustkom styropian będzie miał szansę wyschnąć gdy ta woda już
    > opadnie.
    Dziwne, u mnie woda spływa w dół do ziemi, a nie tryska do góry., poza
    tym obsypanie ziemią miękkiej folii powoduje jej ścisłe przyleganie do
    styro, a tym samym utrudnia wędrówkę wody. W przypadku ciężkich warunków
    gruntowych, woda między styro a kubełkami będzie po prostu stać i
    odparuje albo nie.

    > są listwy do wykończenia góry folii kubełkowej
    a ja się tak namęczyłem, ale nikt mi tego nie doradził :(

    > folia kubełkowa w żadnym wypadku nie zabezpiecza styropianu przed wodą,
    > ona jedynie daje mu szansę wyschnąć gdy ta woda już opadnie.
    > Zwykły styropian posadzkowy duże szybciej wchłania wodę niz XPS.
    Jasne, ale wg mnie jeśli dajemy styrodur to tak naprawdę folia może
    okazać się zbędna -tak normalnie - bowiem odpada nam problem wody, a sam
    jest wystarczająco twardy. A gryzonie no cóż, fola kubełkowa zatrzyma
    chyba tylko te bez zębów.

    > Pozdrawiam
    > TG

    pozdrawiam