    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styrodur
    Date: Fri, 18 Sep 2009 23:48:43 -0700 (PDT)

    On 18 Wrz, 22:20, "rrr." <d...@w...or> wrote:

    > I co z tego, że jedna jest grubsza a druga cieńsza, pytanie czy zatrzyma
    > głodną myszę ? raczej nie.> ;-)

    Tak, zatrzyma.
    ;-)

    > Weź przyciśnij folię do styropianu i spróbuj nalać do między nie wody,
    > mnie się nie udało, ale może mało zdolny jestem.> ;-)

    Weź zanurz to w wodzie....
    ;-)

    > Ano czy warto stosować styrodur i folię kubełkową, ja mam tak zrobione i
    > uważam, że nie warto.

    Dlaczego?

    > Po to jest ta lista by wyrażać swoje opinie, wg.
    > mnie wlepszy jest wariant: styrodur i zwykła folia, albo bez folii,
    > ostatecznie zaś folia kubełkowa i zwykły styropian.

    Zwykły styropian się nie nadaje do fundamentów. A folia kubełkowa
    chroni przed przerastaniem korzeni drzew i krzewów, oraz przed
    gryzoniami. Ja co prawda mam folię niekubełkową tylko płaską, choć na
    pewno nie zwykłą (2mm grubości) no i mam styropian wraz z całym domem
    od spodu owinięty szczelnie i wywinięte na mur. Ale gdybym tak nie
    robił to dałbym zwykłą kubełkową bo widziałem co korzenie drzew mogą
    zdziałać.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.