    Subject: Re: Swieze powietrze na prowincji
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
    Date: Sat, 13 Aug 2016 12:56:16 +0200

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Z duzych miast w Polsce tylko Krakow ma syfilistyczne powietrze. Tak wynika z
    jakiegs europejskiego raportu. Reszta miast w Polsce z powietrzem przekraczajacym
    dopuszczalne normy to male miasta takie jak Zywiec, Pszczyna, Rybnik, Wodzislaw
    Slaski, Opoczno, Sucha Beskidzka, Skawina, Nowy Sacz. Wedlug raportu te miasta
    znajduja sie na samym szczycie listy europejskich miast z najbardziej
    zanieczyszczonym powietrzem.

    Zaraz, czy w ogóle istnieje odrębne klimatycznie takie miasto jak
    Skawina? Toż to do jednej beczki z Krakowem należy włożyć - cała ta
    kotlina to koszmar, syfiaste powietrze przy Sukiennicach, syfiaste we
    wsiach wokół Krakowa - trochę instalacji tam serwisuję, nigdzie takiej
    ilości pyłu nie widziałem.

    Z innych ciekawostek - w Mosinie, oddzielonej od Poznania pasmem lasu,
    chyba pierwszy raz w życiu widziałem najprawdziwszy smog, powietrze bure
    i gryzące, widoczność na sto metrów. Mała mieścina wśród lasów.

    --
    Darek