  • Data: 2010-03-25 10:06:34
    Temat: Re: System zraszajacy - jak rozplanowac?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:89fe7f38-56bc-4f96-a491-

    >a co im szkodzi jak beda glebiej? jak rury sa tanie to i trojniki nie
    >sa drogie jak i powrot - ten powrot to na okolicznosc glikolu zimą

    Nic im nie zaszkodzi, tylko na zime trzeba by to jakos odwodnic. W zwiazku z
    tym konieczne beda spadki. Im wieksza instalacja tym glebiej calosc bedzie
    wychodzic. Pojawi sie pytanie jak zakrecic zawor 1,5m pod ziemia?

    >a dlaczego niedobre? bo o kosztach na razie sie nie wypowiadam,
    >zakladam ze i tak bedzie robiony system nawadniajacy ogrodu
    >przynajmniej w kilku punktach

    Po prostu lepiej polozyc druga rure GWC i nie zawracac sobie tym glowy.

    > Lepiej oddzielnie bez zawracania du..y. Rura nie kosztuje nie wiadomo ile.

    niby tak, ale co zrobic z nadmiarem tej wody? moze jak stawik i duza
    powierzchnia odparowywania/rozsaczania to ok
    tak rzucam pomysl

    >dach? wystarczy by zbiornik byl zamontowany na poziomie 0 a sredni
    >opad w PL to 60cm
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Geografia_Polski
    >"2/3 opadów rocznych to opady półrocza letniego"

    >czyli przy dachu 100m2 masz lekko liczac w upalne miesiace 20m3 wody
    >do odprowadzenia :-)

    Nie o to chodzi. Pisales, ze pompki nie beda potrzebne a zraszacz potrzebuje
    niestety cisnienia by zapewnic wlasciwa wydajnosc podlewania. Zbiornik na
    dachu sie nie sprawdzi. Jak chcesz deszczowka to lepiej zakopac zbiornik pod
    ziemia od razu, tylko na wejsciu trzeba by separator zalozyc i filtry
    odsrodkowe. Podobno bywaja problemy z czystoscia zbiornika po paru latach.
    Ja na te okolicznosc wywiercilem studnie.

    Pozdro.. TK