  • Data: 2021-06-14 15:44:31
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: budynPL <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 28 maja 2021 o 11:56:16 UTC+2 quent napisał(a):
    > Trzeba zagonić jak owce w zagrody i wyszczepić. Najlepiej 100% co tam
    > się ograniczać do jakichś 80%.

    nie chce mi się z wami przebijać przez ten wątek - napiszę tylko, że aby
    osiągnąć odporność nie trzeba wyszczepić wszystkich a tylko tyle
    ile mówi statystyka. Wzór jest oparty o współczynnik R wirusa,
    jeśliby na przykład R=20 (jedna osoba zaraża 20 kolejnych) to należy wyszczepić 95%
    społeczeństwa
    aby wszyscy byli bezpieczni.
    Obecnie R dla covida wynosi 0,77
    Taaaaką grubą książkę o tym czytałem :-)

    b.