  • Data: 2023-03-06 11:46:05
    Temat: Re: Szklarnia z poliwęglanu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > a szklarnię chcę posadowić na fundamencie z bloczków - czyli
    > nie będzie stała bezpośrednio na ziemi.
    > Z gruntem wewnątrz, czy na zewnątrz nic nie będę robił.

    Prawdziwy fundament zagłębiny poniżej strefy przemarzania, czy bloczki
    w dołku wygrzebanym łopatą? Jeśli ten drugi przypadek, to nie wiem po co.
    Ta konstrukcja jest (prawie) samonośna. To znaczy, że radzi sobie bez
    fundamentu. Najlepiej gdy wprost na glebie, gdyż tam siły się wyrównują.
    Podkład twardych bloczków, jeśl dojdzie do przemieszczenia pod wływem
    mrozu lub rosnących korzeni drzew, tylko zaszkodzi takiej konstrukcji.
    Ja myślałem po położeniu drzewnianych belek (które też są samonośne) --
    bardziej jako symboliczne przejście od konstrukcji technicznej do Matki
    Ziemi.

    --
    Jarek