eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel? › Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
  • Data: 2010-12-21 12:20:41
    Temat: Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kary umowne jako takie stosuje się często w strefie biznesowej. Prywatni
    > sprzedawcy mało kiedy stosują takie zabezpieczenia ale jest pewna forma
    > dośc często spotykana. Jest to wyraźne określenie czy wpłacona cześciowo
    > kwota
    > jest zaliczką czy zadatkiem. Ja wymogłem przy zakupie gruntu aby znalazł
    > się zapis o zadatku.
    > Jeżeli dasz komuś jakąś kwotę wstępną bez wzmianki o tym w umowie to
    > jest to zwykła zaliczka. Tak samo jeżeli umieścisz w umowie zapis że
> [...]

    Zabezpiecza cię tylko częściowo - czyli uniemożliwia odstąpienie od
    zawarcia umowy bo się trafił kupiec dający dziesięć procent więcej.
    Przed podkupieniem przez kogoś kto da dwa razy więcej zadatek cię nie
    chroni - już powyżej dwudziestu pięciu procent przebicia zaczyna się
    opłacać zerwanie umowy przyobiecania sprzedaży.

    --
    Darek