eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel? › Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
  • Data: 2010-12-21 12:48:26
    Temat: Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-12-21 13:15, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
    > Ostatnie sprawdzenie KW należy wykonać albo w sądzie w dniu podpisania
    > aktu notarialnego i w obecności sprzedającego - po czym nie spuszczać go
    > z oka aż do momentu podpisania aktu albo, jak już to jest dostępne -
    > poprzez sieć bezpośrednio z biura notarialnego. W szczególności
    > sprawdzić wzmianki - czyli informacje o niezrealizowanych jeszcze
    > wnioskach o wpisanie czegoś do KW, o wpisie decyduje sąd i to trochę
    > trwa, informację o wniosku wprowadza urzędnik na bieżąco.

    Żenujacy jest brak odpowiednich mechanizmów "transakcyjności" czynności
    (zapozyczenie z informatyki). Widocznie prawnicy naprawdę są zadowoleni
    z faktu ze prawo jest dziurawe i nieprzemyślane skoro nikomu to nie
    przeszkadza w randze ustawodawcy. Liczę na prawdopodobieństwo, ze skoro
    mało jest takich przypadków to mnie nie trafi, choć dokonam odpowiednich
    sprawdzeń w ramach możliwości.

    Swoją droga zapewne okaże się, że dane w centrali KW splywają w
    okreslonych godzinach i sprawdzenie u notariusza w momencie parafowania
    jest bezużyteczne. Żenada.