    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szukanie kabli w ścianie
    Date: Sun, 27 Feb 2011 08:59:29 +0100

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:ikc99e$152$1@inews.gazeta.pl...

    > A dopuszczasz mysl, ze do tego kabla jest dostep i mozna podac na niego
    > napiecie ?

    A dopuszczasz myśl, że jeżeli dostęp do niego jest tylko z jednej strony, a
    od drugiej nie wiadomo, gdzie się kończy, ani jak się kończy, nie wiadomo
    też, co się z tym przewodem przez dziesięciolecia działo po drodze,
    podawanie na niego na ślepo napięcia może być głupim pomysłem?

    Generalnie najsensowniejszy mi się wydaje tutaj pomysł użycia "szukacza
    par". Tylko proponowałbym nie ten badziew za 50zł, bo on zwłaszcza przy
    większych odległościach wykrywa jedynie przy bezpośrednim przyłożeniu sondy,
    a poszukać, pożyczyć coś odrobinkę lepszego wtedy nie będzie problemu.

    Przewód ten najprawdopodobniej gdzieś jest przecięty gwoździem, bądź
    przewiercony i po prostu trzeba będzie prześledzić jego przebieg. Uzycie do
    tego celu wykrywacza przewodów pod napięciem i napięcia puszczonego na
    przewód weźmie w łeb po pierwszym się zejściu tego przewodu z innymi,
    działającymi.

    J.