    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 4 Jun 2016 11:21:26 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Szykuje sie przelom w nieruchomosciach
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 17:32:58 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
    > Zwróć uwagę na to, że napisał "z wyposażeniem i ogrodem".
    No i?. Kg trawy to jakieś 20zł a z tego chyba 40m2 wyda
    >Owszem, jak ktoś ma nieduże wymagania i wystarczy mu z wyposażenia prycza, >umywalka
    i maszynka elektryczna, to pewnie wybuduje i wyposaży. Można przecież
    > nawet na klepisku rozwinąć stary dywan i też będzie wyposażenie.
    Jaja sobie robisz
    > Zobacz, że wymieniłem kilka kosztów z wykończenia i wyposażenia i już wyszła
    > prawie stówa, a gdzie sama budowa?
    Jak za kuchnie 25tys liczysz za ogrodzenie 10tys za podjazd 20to tak wyjdzie
    Moja działka coś koło 700m2 czyli 35x20- ogrdzenia 110m. 100zł metr ogrodzenia Ciebie
    wyszedł?
    10=20tys za pdjazd? Ze złota fugi miedzy kostka robiłeś?
    >Przyłącza?
    Tu sprawa indywidualna ale mnie np grubo ponad 5tys kosztowały

    > Przy 190 m2, to najtańszym kosztem masz tak:
    > - fundamenty - 25-30 tys
    2tys
    > - ściany i stropy - 35-40 tys
    Robocizna 5tys za ściany, 5tys za strop, 5 tys+ materiały
    > - dach - 40 tys.
    Polowa z tego chyba daktur mi sie nie chce szukać-kiedyś pisałem można odnależć
    > - posadzki i tynki - dobre 25 tysięcy
    Posadzki coś koło 2 tys tynki nie pamiętam ale 25tys?
    > - docieplenie i zabudowa poddasza - 15-20 tysięcy
    Pianą pewnie;)
    > - Kotłownia + c.o. 30 tys
    Tu ok bo rożnie bywa
    > - dwie łazienki 20 tys
    2razy kibel+bidet+2razy umywalka +prysznic+ wanna+ osprzęt do tego. Na bogato podałeś
    > - kuchnia 25 tys
    Piekarnik, lodowka, indukcja , zmywarka, zlew, bateria z 4-5tys, meble niech jest
    drugie tyle. Bora bora pomijam
    > - najtańsze panele 10 tys
    Za ile m2
    > - podjazd 10 tys
    Na bogato lcząc- 100m2 podjazdu masz?
    > - przyłącza i zagospodarowanie terenu 10 tys
    Indywidualna sprawa
    > - okna 10 tys
    Mniej więcej ok
    > - ogrodzenie 5 tys
    wyżej było 10tys? Staniało
    > - docieplenie styro i struktura - 15 tys.
    >
    > Wszystko najtańszym kosztem i przy założeniu, że większość się zrobi samemu.

    > W zeszłym roku wykańczałem 3 kawalerki ze stanu deweloperskiego i z
    > wyposażeniem i materiałami z niższej półki nie ma opcji, żeby zejść
    > poniżej 20 tys za 25m2. Czyli 800 zł za metr. A kolega tu pisze, że
    > postawił i wyposażył dom za 1250 zł za metr
    Ja dwa mieszkania remontwałem.
    Taniej wyszło.

    > Rozmawiałem też ze znajomym, który pracuje jako przedstawiciel
    > dewelopera. Mówił, że deweloper ma zysk na poziomie 20-30%. Przy czym
    > 30% to naprawdę jak się wszystko super ułoży. Miasto: Wrocław. Czyli jak
    > sprzedają mieszkanie po 5500 zł za metr (a takie ceny tylko na obrzeżach
    > miasta), to koszt dewelopera to przy dobrych wiatrach jakieś 4300
    > złotych. Stan deweloperski naturalnie.
    U nas idioci developery bo za 2500 oddają