    From: Ariusz <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: TARAS?
    Date: Tue, 14 Aug 2012 11:21:18 +0200

    W dniu 2012-08-14 10:32, Kris pisze:

    > Płyty tarasowe układa się na podłożu piaskowym(podobnie jak kostka chodnikowa) I
    takie tarasy moim zdaniem sa najtrwalsze. Dodatkowo jest spory wybór płyt tarasowych
    i można wybrać coś naprawdę fajnego. Nawet z kostki betonowej można zrobic ciekawy i
    trwały taras.
    > Ja niestety wczesniej tematem sie nie iteresowałem i mam taras wylany z
    betonu+gres. Trzy lata juz jest na razie nic nie pęka ale drugi raz bym juz tak nie
    robił. Płyty tarasowe są naprawdę ładne i mozna z nich ciekawe terasy porobić.

    Właśnie widzisz są systemy aby robić tzw. tarasy wentylowane na
    wylewkach np. za pomocą specjalnych dystansów.

    Problem w tym, że nie ma gotowych systemów na łączenie powierzchni
    poziomej z pionową. Można by przykleić podstopnice i stopień tylko, że
    wtedy nie mamy już wentylowanego tarasu.

    I jeżeli miałbym cokolwiek kleić to wtedy może faktycznie lepiej całość
    wyłożyć gresem na kleju.

    Rozważam jeszcze deskę kompozytową ale na razie wychodzi to bardzo
    drogo. Sama deska kosztuje sporo, a nie sprawdzałem jeszcze wykończeń, a
    te mogą (jak o często bywa) podrażać koszt inwestycji wiele bardziej.

    Podobają mi się tarasy drewniane. Mam sąsiada, który ma właśnie taki
    taras z olejowanego modrzewia i z obserwacji wynika, że niestety
    praktycznie co rok maks co 2 lata trzeba go odnawiać, a już po pierwszej
    zimie stracił swój urok.

    Dlatego rozważam położeni płytek betonowych, które wychodzą dość
    przyzwoicie bo około 11 zł szt.

    Ariusz