  • Data: 2010-12-08 14:31:36
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4cff9198$0$20996$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wprost czy pośrednio? ;-)
    > mapki zasadnicze ze starostwa (6 szt.) 52,00 zł

    Ok to "urzędnikom"

    > wypis z księgi wieczystej 30,00 zł

    Kupując dziłake i tak go potrzebowałeś. Wypada m sie upewnic czy działka nie
    ma np obciązeń

    > mapka do celów projektowych 900,00 zł

    Tu się zgodzę to wydatek niepotrzebny. Bez niej tez mozna by sobie poradzić

    > projekt elektryczny 600,00 zł

    Tu nie wiem. Ja tego nie potrzebowałem. Zapłaciłem za przyłącze ale nie
    urzędnikom tylko firmie(Energa) która mi w zamian energię dostarcza

    > projekt konstrukcyjny 2 500,00 zł
    > projekt wod-kan-gaz 2 100,00 zł1
    > projekt architekt 5000,00 zł

    To był Twój dobrowolny wybór. Nie trzeba tyle przepłacac za projekt. I
    zapłacies nie urzedasom ale zamówiłes to normalnie komercyjnie.

    > za pozwolenie na budowę 48,69 zł

    Ok, "urzdasy"-myslę jednak ze cena niewygórowana chociaz to tylko dwie
    kartki papieru

    > To ile zapłaciłem wg Ciebie wprost a ile pośrednio?

    Urzedasom zapłaciłes kilka setek
    Reszte zamówiłes na tzw. wolnym rynku. Ty za projekt zapłaciłes ok 10tys a
    do celów pozwolenia na budowe wystarczyłby taki za 1,5tys.
    Ale to jest własnie wolny rynek, ktos miał towar ty zaakceptowałes cene i
    kupiłes

    >W tym cały szkopuł. Podatki są ukryte. Koszt pracy projektantów to w dużej
    >części koszty bezsensownej roboty wynikjącej z durnych przepisów.

    Do uzyskania pozwolenia na budowe nie jest potzrebny żaden skomplikowany i
    drogi projekt. Wystarczy prosty kilkunastokartkowy za maks 2tys.
    Ty chciałes szczegółowy wiec zapłaciłes wiecej. Twój wybór

    > Jak napisałbym , że chleb to napisałbyś, że można kupować bułki.
    > Proszę Cię, szanujmy się...

    Czy jak chleb jutro kosztowałby 100zł to ludzie by go kupowali?
    Skoro go kupuja po 1,8-2zł to widocznie akceptuja ta cene

    > RFN po wojnie - Ludwig Erhard wprowadził tam wolnośc gospodarczą, wszyscy
    > tam jechali po pracę a RFN się rozwijał jak szalony

    I co teraz? Rozwoj sie zatrzymał? Dlaczego? Jakas rewolucja była?

    (nie z powodu planu
    > Marshalla, nieee) - teraz mają tam soc i stoją w miejscu z 1% rozwoju.

    A było tak dobrze tylko ludziska głupie nie uszanowali tego.

    > No to klops.
    > Nie mam na to argumentu poza tym, że nie wiesz na jakim świecie żyjesz.

    Myśle ze jednak ja lepiej wiem na czyj koszt zyje. W końcu pracuję płace
    podatki, nawet do lekarza chodzę prywatnie.

    Krzysiek