  • Data: 2011-04-25 12:34:28
    Temat: Re: Taras z deski ryflowanej modrzewiowej - Dlaczego nie...
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Kwi, 10:36, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Adamie, taras mozna zrobic nawet z palet, które zostaly po budowie. Przykrecasz
    > deski tarasowe i masz dokladnie to samo.
    > Mój dobry znajomy, równiez stolarz, robi drzwi, okna, schody, meble z litego
    > drewna. W drzwiach i oscieznicach z tego litego drewna, polowa materialu to
    > plyta wiórowa. Jesli potrzebna jest grubsza niz 18mm to sie skleja kilka takich
    > plyt. Twarde to jest jak diabli, mocne i trwale. Z metra zakupionego materialu,
    > uzyskuje niemal dokladnie metr gotowego produktu (plyty nie trzeba strugac).
> [...]

    Ale rozmawiamy o samych legarach, ktorych nie widac, a ktore
    odpowiednio polozone i zabezpieczone powinny przetrwac dlugie lata. To
    nie ma nic wspolnego z oscieznica, drzwiami, schodami. Jaka role
    pelnia legary i dlaczego niby musza byc koniecznie z tego samego
    materialu co gorne pokrycie ? Jakos do konstrukcji np. wiezby nie
    uzywa sie drewna egzotycznego a ta wytrzymuje dlugie lata :) Argument
    o trwalosci - OK, przemawia do mnie. Drewno sosnowe na pewno bedzie
    mniej trwale niz takie np. merbau :) Z tym ze jezeli roznica trwalosci
    wynosi np. 25 VS 500 lat to dla mnie sosna wystarczy. I tak za 10 lat
    pewnie zmienie koncepcje i pokrycie bo mi sie znudzi.

    Wogole zaczynam sie zastanawiac nad ryflowanymi deskami ze zwyklej
    sosny czy modrzewia po 40-50 pln / m2. Moj tarasik 24m2 (zwykly
    prostokat) wychodzi wtedy ~1200 pln + wkrety. I merbau i takie tanie
    drewno co rok trzeba konserwowac. Ciekaw jestem tylko jak np. taki
    merbau po 200-300 pln / m2 bedzie wygladal po 5-ciu latach ? Czy
    lepiej, niz nowy modrzew? Bo w cenie 1200 pln / m2 pokrycia to ja go
    sobie co tyle moge od nowa klasc ;) Zwykle jest dwustronnie ryflowany
    wiec po 5-ciu latach mozna przelozyc na druga strone i bedzie znowu
    jak nowy ;)

    Ot zaczynam sie zastanawiac gdzie jest ta granica uzytkowosc VS cena i
    czy egzotyki nie sa produktem dla bucowatych burzujow :-)

    Ma ktos z Was taras z taniego drewna ?
    pozdr.

    --
    Adam