eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTemat poraz 100 - GWCRe: Temat poraz 100 - GWC
  • Data: 2009-02-08 01:40:05
    Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 07 Feb 2009 21:53:02 +0100, BartekK napisał(a):

    >> Zapominasz o jednym parametrze - polu powierzchni. Policz sobie o ile
    >> większe ma pole powierzchni chłodnica samochodowa w porównaniu do
    >> nagrzewnicy.
    > Nie zapominam - większy rozstaw blaszek to znaczy że jest ich mniej,
    > czyli mniejsza sumaryczna powierzchnia.

    Mniejsza niż? Blaszki w chłodnicy są bardzo cienkie, powierzchnia całości
    ogromna, opory IMO minimalne. Jedyna niewygoda, to rozmiary.

    Poza tym, w aucie instalacja
    > jest liczona na pracę przy czynniku ~95-100'C (bo ciśnieniowa i nie
    > czysta woda, więc często 100' przekracza), i nie ma problemu z
    > odprowadzeniem ciepła, więc to co wylatuje może mieć dowolną
    > temperaturę. A w ogrzewaniu nie chcemy przegrzewać powietrza do +80'C bo
    > będzie paskudne, i będzie śmierdziało palonym kurzem...

    Znów zapominasz, że chłodnica samochodowa, to moc ponad 100kW. A trzeba
    wykorzystać mniej niż 10% tego.
    Zapominasz tez, że jeśli mamy kanał nawiewy o przekroju 25x25cm, czyli
    6,25dm^2, a potem rozszerzamy go do 40x60cm, czyli 24dm^2, to prędkość
    powietrza spada niemal 4 razy. To powoduje, że opory przepływu spadają
    szesnastokrotnie...



    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ GG: 3524356
    ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1