    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Date: Wed, 10 Nov 2010 23:43:51 +0100
    <4ccc3d94$0$20998$65785112@news.neostrada.pl> <iakohc$mu3$1@news.onet.pl>
    <4ccdeee7$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <ian7bq$edd$1@news.onet.pl>
    <4cd012fb$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <iapv37$219$1@news.onet.pl>
    <4cd0887a$0$20994$65785112@news.neostrada.pl> <iaq4fk$hnt$1@news.onet.pl>
    <4cd09bcb$0$21005$65785112@news.neostrada.pl> <iaq7v9$qdb$1@news.onet.pl>
    <4cd10e71$0$22795$65785112@news.neostrada.pl> <iasr7d$ppr$1@news.onet.pl>
    <4cd1f758$0$21003$65785112@news.neostrada.pl> <iav4es$1e0$1@news.onet.pl>
    <4cd33e63$0$22802$65785112@news.neostrada.pl> <iavj84$huf$1@news.onet.pl>
    <4cd5187f$0$22797$65785112@news.neostrada.pl> <ib4u0n$o81$1@news.onet.pl>
    <4cd67d73$0$21006$65785112@news.neostrada.pl> <ib72fd$gf7$1@news.onet.pl>
    <4cd7b576$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <ib9qaa$47d$1@news.onet.pl>
    <4cdb110d$0$21009$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4cdb110d$0$21009

    >Chyba o ekonomii to zbytniego pojęcia nie masz...

    Nie mam zbytniego i nie znam nikogo kto mialby zbytnie. Obawiam sie, ze
    nikogo takiego w tej dziedzinie nie ma.

    >Gdzieś przeczytałeś że deflacja generalnie jest zła. Owszem, prawda w skali
    >makroekonomicznej - bo deflacja powoduje wypchnięcie z rynku pracy i
    >zepchnięcie w strefę ubóstwa kolejnych ludzi żyjących na bieżąco z pracy
    >najemnej.

    Czyli dobra, bo z pracy najemnej to malo ludzi zyje?

    >Czy Jan Werbiński gdzieś napisał że deflacja jest dobra? Nie, nie napisał,
    >napisał że _dla niego_ deflacja jest dobra. Deflacja jest dobra dla ludzi
    >żyjących ze zgromadzonego kapitału - bo im siła nabywcza zgromadzonego
    >kapitału rośnie.

    Chcesz tak analizowac kazdy przypadek z osobna, czy skupiasz sie jednak na
    pojeciu w ujeciu makroekonomicznym? Jak pamietam to Jan Werbinski napisal
    rowniez, ze nie zna ludzi dla ktorych deflacja nie jest dobra. Wie, ze
    deflacji chca inni ludzie, ktorzy rozumieja na czym ona polega. Jaki nasuwa
    sie wniosek? Moze taki, ze Jan Werbinski zna malo ludzi i do tego tylko oni
    rozumieja na czym ona polega?
    Po za tym na czym bedziesz zarabial tym kapitalem w warunkach permantntnej
    deflacji, bo zdaje sie, ze dla Jana taki stan bedzie w sam raz? No chyba, ze
    zgromadzony kapital chcesz tylko wydawac kupujac relatywnie wiecej. Pytanie
    tylko jak dlugo?

    >Wniosek prosty - Jan Werbiński jest rentierem żyjącym głównie ze
    >zgromadzonego kapitału. Ten fakt uprawnia go do stwierdzenia że dla niego
    >deflacja jest dobra. I stawia pod wielkim znakiem zapytania twoje
    >twierdzenie że Jan Werbiński nie ma pojęcia o ekonomii.

    Nie ma pojecia bo pisze, ze komputery tanieja wiec to deflacja, choc zyjemy
    w stanie inflacji, a deflacja to spadek cen dobr wyrazony w pieniadzu. Nie
    ma pojecia, bo twierdzi, ze nie ma czegos takiego jak zbyt mala ilosc
    pieniadza na rynku, a jakby bylo za malo, to barter i nie ma to nic
    wspolnego z deflacja. Nie ma pojecia bo twierdzi, ze mi ilosc pieniadza
    pomylila sie z relacja do kruszca w kontekscie malej ilosci pieniadza w
    ogole. Nie ma pojecia, bo twierdzi iz wielkosc udzielanego kredytu przez
    banki zalezy wylacznie od rezerw a od kapitalu wlasnego juz nie. Nie ma
    pojecia, bo twierdzi iz kreowanie latwego pieniadza w czasach kryzysu to
    Gierek.
    Wiecej nie pamietam.
    Czytajac calosc w miare pojawiania sie kolejnych wpisow odnioslem dokladnie
    odwrotne wrazenie, ze to nie ja przeczytalem cos gdzies o deflacji mylac ja
    ze spadkiem cen.
    Jezeli zgadzasz sie z publikowana tu wiedza Jana Werbinskiego w dziedzinie
    ekonomii to niestety wiekszosc uczelni ekonomicznych proponuje zamknac.

    Pozdro.. TK