  • Data: 2010-12-20 09:24:05
    Temat: Re: Temperatura obliczeniowa
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Gru, 07:44, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam do Was pytanie odnośnie obliczania temperatury - zdolności
    > wychładzania ze względu na wiejący wiatr.

    W kazdym OZC masz taka pozycje jak osloniecie budynku (moze sie to
    troche inaczej nazywac) - w kazdym razie wybierasz czy budynek stoi w
    szczerym polu czy na osiedlu jeden obok drugiego.

    > Na zewnątrz termometr przykładowo pokazuje -15 stopni, ale wieje, że
    > głowę zrywa - powiedzmy 10 m/s. Jaka wtedy będzie faktyczna zdolność
    > wychładzania takiego układu?

    Temperatura nadal jest -15 stopni. Masz sciane 2W o ile kojarze wiec
    wieje w styropian.. Niewiele to IMHO zmienia. Jezeli masz wentylacje
    grawitacyjna to jedynie tu moze Ci wwiewac znacznie wiecej zimna.

    > Chodzi mi o temperaturę przyjmowaną do zapotrzebowania budynku na ciepło.

    -20st C dla naszej strefy. Moze Ty sobie daj -22st C bo w koncu w
    gorach budujesz (dobrze kojarze - Ustron ? Wczoraj na czantorii bylem
    na chwile :)

    > W serwisach pogodowych widzę na przykład:
    >
    > temp -8stC wiatr 9m/s temp odczuwalna -25,4 stC
    > -9stC  7m/s - 23,9 stC
    > -8stC  7m/s - 22,6 stC
    > itd...

    Odczuwalna dla czlowieka :-) Dom to nie czlowiek ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.