  • Data: 2012-04-20 23:22:02
    Temat: Re: Trzonek do siekiery
    Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> napisał(a):

    > Dnia 20-04-2012 o 22:08:34 Marex <m...@g...pl> napisa=B3(a):=

    > tch?
    Re3P_YVuSTtKvizMaN=
    > qPI9U4-pw=3D
    >

    > Polecam inn=B1 technik=EA =B3upania -od=B3upywanie po obwodzie. Widz=EA,=
    > =BFe ty jak i =
    >
    > wi=EAkszo=B6=E6 moich znajomych starsz si=EA =B3upa=E6 "po bo=BFemu" - n=
    > a p=F3=B3 i p=F3=BCniej =
    >
    > znowu na p=F3=B3 itd. Taka technika jest do bani, narobi si=EA cz=B3owie=
    > k a metr=F3w =
    >
    > nie przybywa.
    Chetnie spróbuję Twojej techniki, chociaż już wcześniej testowalem ją na
    tej brzozie i nie było wcale lżej. Jeżeli chodzi o łupanie drewna dębu
    (czeka tam na jeszcze prawie 23m3 dębiny za plecami)To wystarcza mi
    rozlupanie kłody 50cm(mam pnie 2,5metrowe=5kawalków) Łupię w zasadzie
    wiekszość tylko na pół, aby "otworzyć" tylko kloc i kiedyś móc włozyć go do
    kominka.Takie połowki przy duzym wkładzie o ciagłym paleniu 3mają dłużej.
    Ja =B3upi=EA takie du=BFe pniaczki po obwodzie - na szerok=
    > o=B6=E6 tak=B1 =
    >
    > jak mi pasuje, w efekcie nawet pniaki o metrowej =B6rednicy roz=B3upuj=EA=
    > za =
    >
    > pomoc=B1 kilku/kilkunastu lekkich uderze=F1 nie wk=B3adaj=B1c w =B3upani=
    > e du=BFego =
    >
    > wysi=B3ku.
    Chętnie postawię Ci niejedno piwo jeśli posiekasz takie dłuższe kloce
    brzozowe...(wewnetrznie pokrecone)
    =AFadne dodatkowe kliny, siekiery i m=B3oty nie s=B1 wtedy po=
    > trzebne, =
    >
    > =B3upi=EA polskim "klinem" o masie 2,5kg kupionym w sk=B3adzie budowlany=
    > m za 45 =
    >
    > PLN.
    Zgadzam się, ja yeż uzywam klina Polskiego- o skręconym profilu ( 45
    zł)
    Fiskarsem zachwycaj=B1 si=EA ludzie kt=F3rzy wczesniej m=EAczyli si=
    > =EA zwyk=B3a =
    >
    > siekier=B1 wspomagan=B1 m=B3otem. Wtedy to faktycznie jest skok jako=B6c=
    > iowy. =
    >
    > Testowa=B3em najwi=EAkszego fiskarsa - w por=F3wnaniu do "mojego" klina =
    > wypada =
    >
    > marnie a kosztuje klika razy wi=EAcej.
    Jednak łupanie przeciętnego kloca o prostych włóknach siekierą udaje
    się za jednym uderzeniem. A klin trzeba walić parę razy i to nie byle
    młoteczkiem..
    > Jednym trzonkiem po=B3upa=B3em 40 mp brzozy i d=EAbu - za=B3atwi=B3 mi g=
    > o dopiero =
    >
    > s=B1siad, kt=F3ry r=F3wnie=BF stara=B3 si=EA =B3upac "po bo=BFemu" - wte=
    > dy =B3atwo o =
    >
    > uderzenia trzonkiem w pie=F1, kilka takich uderze=F1 i nawet najlepszy =
    >
    > drewniany trzonek p=EAka.
    Masz rację, spudłowanie przy zamachu ma tylko negatywne skutki, czasem
    nawet niebezpieczne.

    > Pzdr
    > TG
    Teraz jestem w trakcie pociecia i rozłupanie 2x po 25m3 po równo
    brzozy i dębu rodzimego.Kończę dopiero brzozę- bo szybciej wysycha i trzeba
    się w łupaniem zbierać.Dąb będzie łatwiejszy..
    Pozdrawia~M