eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUsystematyzujmy :-) Izolacja pionowa/pozioma, podłoga w piwnicy › Re: Usystematyzujmy :-) Izolacja pi onowa/pozioma, podłoga w piwnicy
    From: " " <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Usystematyzujmy :-) Izolacja pi onowa/pozioma, podłoga w piwnicy
    Date: Wed, 8 Apr 2009 11:54:29 +0000 (UTC)

    tornad <t...@o...net> napisał(a):
    <cut>
    > Zanim polozysz izolacje pozioma chyba trzeba wylac lawy. Korzystne jest
    > nieznaczne poszerzenie law w narozach budynku powiedzmy o 10 procen "klinami"
    > o dlugosci ok 2 m. Korzystne jest w srodku law wstawienie paru kroccow
    > zbrojeniowych dla usztywnienia scian na wygiecie boczne w czasie zageszczania
    > zasypu wykopu z zewnatrz

    Ławy wylane, ściany piwnicy maja już około 1m wysokości :-)

    > Na kazdej warstwie bloczkow, szczegolnie u dolu poloz dwa cienkie 4-5 mm druty
    > zbrojeniowe dla usztywnienia murow z powodow j.w.
    > MOzebyc ale nie rozcienczac. Ja preferuje pape dachowa termozgrzewalna
    > najlepiej firmy dibiten lub podobna, nalepiona na goraco na sciany pionowymi
    > pasami na zakladke. To jednak trzeba umiec, jesli sie na to zdecydujesz
    > podam "technologie"

    Chciałem tak zrobić (po przeczytaniu twoich rad) ale kierownik i wykonawca
    przekonali mnie do dysperbitu - mówią ze spokojnie wystarczy.

    > Mozebyc ale moze tez byc znacznie tanszy, byle twardawy

    Możesz podać więcej szczegółów tego tańszego styropianu - np. oznaczenia,
    producent itp.

    > Niepotrzebny wydatek i robocizna, chyba ze nad powierzchnia gleby
    > Niepotrzebny koszt

    Skoro 2 głosy są na nie to najprawdopodobniej z tego zrezygnuje.

    > Blad, folia kubelkowa bedzie niewlasciwa, ze wzgledu na to, ze miedzy nia a
    > styro powstanie szczelina, przez ktora woda opadowa bedzie nawadniac grunt na
    > poziomie lawy zatem moze spowodowac niekontrolowane osiadania fundamentow.
    > Ja bym uzyl mocnej grubszej folii myszofobowej, tkaniny szklanej lub cos w
    > tym guscie. Papy nie bo styropian Ci zezre.

    Na temat foli myszofobowej google milczy - możesz podać szczegóły (producent,
    oznaczenie, nazwa).

    > nie
    > Moze byc.
    > Mozebyc z tym, ze warstewkami po 10 cm dobrze zageszczonego
    > Blad. Pod plyte w piwnicy daje sie izolacje, chyba ze bedziesz w niej trzymal
    > plody rolne.

    Większość piwnicy (pow około 75m2) to będzie garaż 37m2, kotłownia ma 18m2, a
    składzik 9m2.

    >Jasli chesz miec sucha to najlepiej wylac plyte na 20 cm warstwie
    > keramzytu o granulacji grochu lub wiekszej, na to gruba folia lub od bidy papa

    Keramzyt jest cholernie drogi (dzwoniłem do wytwórni w Mszczonowie:
    175PLN/m3+transport 1200PLN, potrzebowałbym około 15m3 czyli 4000PLN). Zna
    ktoś firmę/zakład na południu Polski (Kraków-Katowice), który ma Keramzyt w
    lepszej cenie?

    > i zbrojony na krzyz (moze byc zgrzewana siatka), beton.
    > Niestety tego osobiscie nigdy nie robilem wiec musisz popytac czy znalesc
    > ekipe, ktora to robila. Chodzi o to, ze ten keramzyt, ktory uklada sie w
    > workach, w ktorych sie go kupuje, jest bardzo lekki i sypki i w czasie
    > chodzenia po nim zachowuje sie wrednie. Jesli beda trudnosci z jego dostawa
    > zastosuj uklepana podsypke z rownoziarnistego zwiru (odsiana frakcja piaskowa
    > z popularnej pospolki). Taki rownoziarnisty material ma ok. 30 proc. porow
    > czyli wolnych przestrzeni, ktore robia za 5 cm styropian. Zwir polecam
> [...]

    Czyli ma być tak:
    1) grunt
    2) piasek
    3) żwir 20cm
    4) ?? - tu chyba powinna byc folia/papa bo inacej caly beton pójdzie w te
    wolne przestrzenie
    5) płyta?

    > Ponadto doswiadczona ekipa wykona Ci plyte jak lusterko, ktora potem mozna
    > farba epoxy tylko pomalowac. Odradzam samemu robic plyte, gdyz robota bedzie
    > kiepska. W czasie wiazania betonu nie zapominaj o koniecznosci jego
    > pielegnacji.

    Ok. Przypilnuje.

    > Jesli wylejesz zbrojona plyte na keramzycie czy zwirze p. 3 i 4 mozesz sobie
    > odpuscic.
    > Jak wykonasz plyte od podloza nieizolowana termicznie, to ona w letnie, parne
    > dni bedzie sie pocic i im bardziej piwnice bedziesz wietrzyl tym ona bedzie
    > mokrzejsza. Podobnie jak nie izolowane sciany.
    cut
    > To moje uwagi ale ze wzgledu na to, iz nie znam wszystkich
    > aktualnych "tryndow" i realiow, w oparciu o inne uwagi musisz sam, ew. z
    > pomoca doswiadczonego majstra czy "kierbuda" jakos te sprawy wyposrodkowac.
    > Pzdr.
    > Tornad

    Dzięki za rady. Zawsze to człowiek ciut mniej głupi :-)

    /M