  • Data: 2016-09-09 13:44:11
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 9 września 2016 11:05:42 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Nie wiem co tam specom od OZC w ich programach wychodzi ale z moich obserwacji
    wynika że samo ocieplenie ścian ma niewielki wpływ na oszczędności na ogrzewaniu
    > Sąsiad dom wybudował cos koło 2009roku- porterówka, ściany z suporeksu, podwieszany
    sufit, nad sufitem wełna.
    > Przez chyba 5 pierwszych lat na ścianach styro nie miał. Później dokleił 12cm
    styropianu + siatka klej itp. Jak twierdzi koszty ogrzewania zauważalnie nie zmalały
    > Podobnie było w domu moich rodziców- tam chałupa większa, wybudowana w 1969 roku z
    pustaków betonowych na nich tynk.
    > Kilka lat temu przykleiliśmy tam styropian chyba 10cm.
    > Zużycie opału zauważalnie nie spadło.

    U mnie to była wielka różnica.
    Jak nie było styro to 6 ton węgla (pi*oko 2x tyle co teraz) schodziło na ogrzanie
    polowy domu.
    W drugiej polowie przemarzały sciany. W pomieszczeniach bylo czasem 5 stopni.

    Po ociepleniu jest wypas.
    Robilem na dwa razy.
    Raz sciany (wyszlo jakieś 160m2 - te trzy sciany) - styro 10cm - koszt 7kpln -
    robilem sam.
    i po roku czy dwu stropy od góry.
    Stropy betonowe.
    Ulozylem chyba 15cm styro (powierzchnia okolo 130m2). koszt 2kpln.

    Wg ozc kisan styro na stropie dal mi tyle samo oszczednosci co to na scianie.