  • Data: 2022-12-29 15:51:59
    Temat: Re: W Krakowie jest 70 tysięcy pustych mieszkań.
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29/12/2022 13:23, Zenek Kapelinder wrote:

    > W demografii nie ma zmiennych.

    ale ja nie piszę że są, tylko że jest to jeden z wielu czynników
    wpływających na ceny nieruchomości i głupie jest opieranie się tylko na nim.
    W oponach też nie ma zmiennych. po 10 latach są sparciałe i mogą
    spowodować wypadek. Wiem, że powiesz, że ludzie opony zmieniają, ale na
    ceny mieszkań nie wpływa wyłącznie demografia. Po 1000zł/metr to prędzej
    będą, jak realne opodatkowanie pracy w Polsce wzrośnie o kilkanaście
    procent i nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie chciał tu mieszkać - a
    to już wydaje się bardziej prawdopodobne.

    Jak ma być tak dobrze to kup nowe albo używane mieszkanie z
    perspektywą za jakiś czas dużego zarobku w tle.

    Zaczekam te 2 lata żeby się z ciebie pośmiać. Jeśli jednak masz rację,
    to postawię ci dobrą whisky przy okazji zakupu nieruchomości w Polsce ;)
    tylko nie mów że przewidziałeś spadki gdy spadnie o 10 czy 15%, bo to z
    dużym prawdopodobieństwem może się wydarzyć, ale dla mnie to żadna
    okazja żeby z powodu takiej korekty podlegać pod polskie urzędy - więcej
    problemów niż korzyści.
    Kryzys 2007 nie dotknął za mocno Polski, ale w wielu krajach była
    korekta na rynku nieruchomości i wracały do swoich cen kolejne kilka
    lat. To tak jakby powiedzieć że niedługo będą ściągać złoto z asteroid
    więc lepiej go nie kupować, szczególnie że w ostatnim czasie nie dało
    stosunkowo dużo zarobić. A na asteroidach złota jest tyle, że będzie po
    10 dolców za uncję.

    Lukasz