  • Data: 2017-11-17 15:05:00
    Temat: Re: WM ,mam szkic i pytania (potrzebuję na wczoraj)
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-17 o 10:01, Adam Sz. pisze:

    > Nie widzę związku. Każdy ma łazienkę 5-15m2. I przy podzieleniu wywiewów
    > na każde pomieszczenie i wentylacją całości 200m3/h - na każde
    > pomieszczenie przypadnie powiedzmy 15m3/h. Przy wywiewach tylko w
    > pomieszczeniach brudnych (dwie łazienki, kuchnia, WC) - przypadnie na nie
    > 50m3/h. Logiczne, że brudne/wilgotne pomieszczenia będą wentylowane wtedy
    > znacznie lepiej.

    Zakładasz, że brudne powietrze, niczym lemingi, grzecznie w całości uda
    się do wywiewu.
    A to nie jest prawda.
    Już to AFAIR Zenek kiedyś wyjaśniał, że smażonego kotleta w aneksie
    kuchennym czuć w korytarzu, mimo włączonej wentylacji.

    > Zapominasz o podstawowej sprawie - wentylacja służy przede wszystkim
    > usuwaniu wilgoci z domu, a ta powstaje praktycznie tylko i wyłącznie w
    > tych "brudnych" pomieszczeniach. Dlatego im szybciej z brudnych pomieszczeń
    > będzie usuwana, tym lepiej.

    No paczpan, a ja żyłem w przeświadczeniu, że spadek wilgotności poniżej
    35% jest niekorzystny dla ludzi i nie tylko. Nie wiedziałem, że
    najlepiej otrzymać 0%
    Ciekawych rzeczy się człowiek uczy na starość :P

    --
    Pete