  • Data: 2017-11-19 19:51:38
    Temat: Re: WM ,mam szkic i pytania (potrzebuję na wczoraj)
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 19 listopada 2017 10:03:02 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Dlaczego niby? Po otwarciu drzwi, reku zaczyna wariować? A może uważasz,
    > że wtedy niektóre wyciągi przestają ciągnąć? :D

    Serio pytasz?
    Powodujesz całkowite rozregulowanie układu.
    Powietrze leci wtedy tam gdzie ma najmniejszy opór. Niekoniecznie tam, gdzie
    sobie zaplanowałeś. I tak - niektóre wyciągi mogą zacząć ciągnąć słabiej,
    bo np. zmniejszył się opór w innej gałęzi (bo zmieniły się ciśnienia w
    pomieszczeniach - zauważ jakie masz różnice między nawiewem, a wyciągiem,
    np. w Pokoju 3 - 35 VS 13 - przy zamkniętych drzwiach masz tam nadciśnienie,
    które przy zamkniętych drzwiach zwiększa ciąg na tym wyciągu).

    Taka wentylacja wciąż jest lepsza od grawitacyjnej (bo np. działa także
    w lato) ale traci sporo na najlepszych cechach wen. mechanicznej (czyli
    szybkie usuwanie wilgoci / smrodu z łazienek, wc i kuchni).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.