    From: "Budyń" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Date: Tue, 2 Mar 2010 12:03:50 +0100

    news:hmipna$cuo$1@mx1.internetia.pl...

    > Po pierwsze nie mozemy

    zaproponuj jakąś wartosc - w koncu to szacunki typu pi raz oko. W zasadzie
    mógłbym zmierzyć dosc dokladnie swoje w domu, ale szkoda prądu, i tak bedzie
    gadane ze swiatło i tak sie odbije na zewnątrz :) Albo ze mój pomiar był
    tendencyjny :)

    - po drugie, ciagle olewasz, ze okno wyrzuca cieplo
    > nie tylko przez promieniowanie.

    Na początu pisalismy ze nie rozważamy likwidacji okien. One są. Czesto -
    zawsze nocą, czesto w dzien - mają straty. Na to nic nie mozemy poradzic.
    Analizowalismy czy przyjmuja ciepło lepiej niz solar czy gorzej. Zaczeło sie
    , przynajmniej moje pisanie, od tego ze argumentem za solarami była ich
    wysoka temperatura, co jest techniczną bzdurą.
    Ja sie tylko upieram że nie mozna mówic ze solary są zdecydowanie lepsze.

    Ale jeszcze taki dowód z życia: domy pasywne projektuje sie tak żeby miały
    duże powierzchnie okien od strony południa. Czyli straty od okien muszą być
    mniejsze niz zyski. Pewnie jakies specjalne okna są, 3-szybowe itp ale
    uzyskanie zysku energeycznego z okien jest faktem.

    Zróbmy jakis nowy wątek? Moze o dupach, co? :)

    b.