    Subject: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <ndlbko$2nl$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <ndlehu$bq8$1@node2.news.atman.pl>
    <56ffd45e$0$697$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <57000429$0$701$65785112@news.neostrada.pl> <ndp1qn$pfe$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <57001e6c$0$22840$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 3 Apr 2016 11:16:10 +0200

    W dniu 2016-04-02 o 22:15, Budyń pisze:

    > qurna -co jest niejasne w tym co napisałem? Zamierzonym celem dzialania jest
    obrona.

    Według Ciebie, od którego momentu zaczyna się obrona?
    Wydaje mi się, że obrona musi być poprzedzona atakiem.
    Zatem można zabić napastnika dopiero wtedy, kiedy samemu zostanie się
    zabitym :)

    > Owszem znam, ale oczywiscie mozna znac duzo lepiej.
    > Całe to pisanie o pismie to mozesz sobie kierowac do jehowych, oni tak wlasnie
    roumieją. Bóg stworzył świat, dał proroków, napisali pismo swiete, przyszdł Jezus,
    dopisali jeszcze pare rozdziałów i Bóg zakończył działalność - a ludzie maja zyc
    wyłącznie na podstawie pisma.
    > Ja nie jestem jehowym, ja jestem katolem. A katole opierają się na piśmie ale i na
    tradycji. Cóż to jest? Ano katole wierzą ze Bóg wciąż działa, nie poszedł odpoczywać.
    Kosciół różnymi metodami te działania boskie odbiera i przetwarza na praktykę
    religijną. Zaden jehowy nie potrafił mi wyjaśnic dlaczego współczesnie nie może być
    proroka.
    > Konkludując - zeby znac stanowisko koscioła katolickiego lepiej czytac katechizm.
    Na przykład ten akapit, bo mnie katola obowiązuje własnie takie rozumowanie (ci
    którzy wiedzą lepiej zakładaja własne koscioły jak jehowi):

    Ty nie znasz lepiej Pisma Świętego, lecz jego watykańską interpretację.
    Podobnie i Muzułmanie znają swoją interpretację Pisma Świętego. Koran to
    przecież nic innego jak interpretacja, a raczej kopia Starego Testamentu
    Pisma Świętego.
    Jak więc widzisz Muzułmanie i Katolicy mają wspólne pochodzenie. Tyle,
    że stosują się do własnych interpretacji oraz wypracowanych przez lata
    zwyczajów.
    Dlatego też darzę wielkim szacunkiem Świadków Jehowy ze względu na
    wyjątkowe wartości moralne i stosowanie się do zapisów Pisma Świętego
    takiego jakim ono jest, a nie do interpretacji, które są tworzone przez
    hierarchów dla ich własnego interesu.