    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wiercenie studni
    Date: Fri, 20 Feb 2009 16:46:01 +0100

    <a...@g...com> wrote:

    > No ja to wszystko rozumiem ale kolega Bartek sugeruje jakoby studnia
    > 11m3 / dobe nie wystarczyla - zuzywasz wiecej ? :))) 11m3 * 30 dni =
    > 330m3 * 4 pln za wode = 1320 pln + jak nie masz podlicznika to +2650
    > pln za kanalizacje. Suma: 3970 / miesiac - to by musial byc chyba
    > ogrod tropikalny z deszczownica nad cala powierzchnia dzialajaca non
    > stop :-))

    Źle mnie zrozumiałeś. W takiej studni mieści się w danej chwili jakieś
    50-100 litrów wody. Reszta wody napływa w miarę jej wybierania. Jeśli woda
    będzie napływać w tempie 460l/h (11000/24~=460)to wg mnie może to być za
    wolno na podlewanie dużego trawnika. Co z tego, że w ciągu doby będę miał ze
    studni 11m3, skoro nawadnianie będzie się włączać i wyłączać co godzinę? Mój
    szwagier ma podobną sytuację. Studnia 6m głeboka, z czego 2m to woda,
    wydajność pewnie ma z 2,5m3/dobę. Budowlańcy nie są w stanie zużyć 2,5m3 w
    ciągu jednego dnia, ale ciągle klną, że wody nie ma. Załączają pompę na 15
    minut, beczka napełni się do 2/3 i koniec wody. Trzeba poczekać z pół
    godziny, woda napłynie i znów włączyć pompę.

    --
    Bartek