  • Data: 2014-03-31 21:52:08
    Temat: Re: Wiosenka w pełni
    Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 20:39:04 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:

    > No i dla mnie - najgorsze jest to, co robią niektórzy - sadzą iglaki, a potem je
    okaleczają urzynając wierzchołki... Często wcale nie z powodu linii energetycznych
    czy innych przeszkód... I potem stoją takie półżywe kaleki - straszne...

    Oj tak, żadnego ucinania czubkow!
    Kiedyś zobaczyłam w pewnej szkółce niemal 10-metrowej wysokości i połtorametrowej
    grubości ścianę z jałowców skyrocket i złotych oraz zielonych żywotników, sadzonych
    przemiennie w półmetrowej szer. zygzak co 50 cm - OMG, ależ to było imponujące! No
    ale ten żywopłot miał z 20 lat, może więcej... W każdym razie zamarzyła mi się ta
    wiecznie zielona szczelna i wysoka niemal na dwa piętra bariera przed wzrokiem
    ciekawskich, ale przede wszystkim przed kurzem z pobliskiej stadniny koni (oj, czasem
    w upały nasz dom stawał cały w gęstej burej zasłonie z uniesionego tętentem dwustu
    kopyt pyłu...)
    No i kupiliśmy dwuletnie sadzonki z gołym korzeniem. Posadziłam i podhodowałam je w
    donicach, zaszczepiłam mikoryzową szczepionką i pięknie urosły.

    > To ja już wolę wkoło tych buków z nożycami biegać...

    Ty z nożycami? - no, pewnie też, ale jakoś czarno to widzę w Twoim "wykonie" :)