  • Data: 2010-07-23 21:06:17
    Temat: Re: Wiruje pralka i podłoga drga
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ecb9b51c-7548-46d1-a65c-

    Pralki ładowane od góry dość często mają niewyważony bęben. Objawia się to
    tym, że bęben ma tendencję do obracania się i zatrzymywania w jedynej
    pozycji drzwiczkami do dołu i za każdym razem, kiedy chcemy otworzyć bęben
    musimy ręcznie obrócić bęben drzwiczkami do góry.
    Powodem tego niewyważenia są dość ciężkie drzwiczki i brak przeciwwagi po
    drugiej stronie bębna (po stronie przeciwnej do drzwiczek). Kiedyś kupiłem
    pralkę Ardo ładowaną od góry. Ta wibracja mnie dobijała. Próbowałem nawet
    reklamować tę pralkę i ją oddać, ale producent twierdził, że pralka nie jest
    uszkodzona i oryginalnie ten model nie posiada żadnej przeciwwagi. To mnie
    zmusiło do działania. Wyjąłem z bębna plastikową wkładkę tworzącą
    przegródkę. Odlałem odpowiedni ciężarek z ołowiu, a następnie wkleiłem go w
    tę wkładkę klejem dwuskładnikowym. Od tego czasu skończyły się problemy ze
    skakaniem i drganiami.
    Żeby dobrać ciężarek trzeba zdjąć pasek klinowy napędzający bęben i tak
    dobrać ciężarek, żeby wprawiony w ręką bęben zatrzymywał się w każdej
    dowolnej pozycji bębna i nie miał tendencji do zatrzymywania się jedynie z
    drzwiczkami u dołu lub drzwiczkami u góry.
    Ciężarek możesz wkleić zwykłym silikonem. Być może sam silikon będzie
    stanowił już odpowiednią masę.
    No i najważniejsze: musi być możliwość zamontowania takiego ciężarka
    wewnątrz bębna. Jeżeli go nie ma można spróbować dorobić taką przegródkę z
    ciężarkiem z kawałka blachy nierdzewnej, a następnie przynitować go do bębna
    przy pomocy nitów zrywalnych ze stali nierdzewnej.