    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Włamania - statystyka
    Date: Fri, 2 Aug 2013 23:13:19 +0200

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:kth2hn$4l0$1@node2.news.atman.pl...

    > Coś się nie zgadza w statystykach policyjnych bo:
    > - wykrywalność przestępców ogólnie około 60%,
    > - wykrywalność sprawców włamań to tylko 30%
    > ale sprawdziłem po znajomych i wychodzi, że na kilkadziesiąt włamań
    > jakie
    > dało sie ustalić nie wykryto sprawców
    > .. w żadnym przypadku...
    > więc gdzie tu pies jest pogrzebany?
    > Możecie powiedzieć jak to wygląda w waszych kręgach?

    Zdemolowany i okradziny samochód.
    Zgłaszam na policję.
    Słyszę: "jak pan chce zgłosić włamanie to musi pan przyjechac na
    komisariat".
    Jadę, a co mi tam.
    Słyszę: "możemy spisać protokół, ale i tak pan niczego nie odzyska, a po
    2 tygodniach otrzyma pan pismo o umorzeniu sprawy ... jakby pan wiedział
    kto to zrobił to byłaby jakaś szansa ...".
    Na to ja: "wolałbym, abyście spisali protokół, może akurat złodziej
    wpadnie wam w ręce to sędzia będzie mu miał za co dołożyć".
    Widzę lekko zirytowane spojrzenie pana władzy i słyszę: "no jak pan już
    tak usilnie chce to możemy spisać, ale będzie to trwało ze 2 godziny".
    Na to ja: "no to piszemy"
    Pan władza: "nierealne, abyśmy znaleźli złodziei, bo takich zgłoszeń
    mamy kilka dziennie".
    Na to ja: "ale ja chcę zgłosić, choćby tylko po to, żeby nie fałszować
    statystyk".
    Uśmiech pana władzy i tekst: "no dobra, jeżeli już tak pan usilnie
    nalega".

    P.S. Żeby nie było, że NTG to samochód stał pod domem, który
    remontowałem ;)

    Inny przypadek.
    Skradziono mi ok. 10lat temu sprzęt warty wtedy ponad 10 tys. zł, a wraz
    z nim własność znojomego, wartą drugie tyle.
    I żeby nie było NTG to skradziono go z budynku, gdzie także pomagałem
    przy remoncie ;)
    Wraz ze znajomym, właścicielem tego budynku zawieźliśmy panów śledczych
    prywatnymi samochodami, bo nie mieli czym dojechać :)
    Ponieważ złodzieje sobie zrobili libację na koszt znajomego, pozostawili
    masę śladów, odcisków palców, a nawet krew (ktoś się pokaleczył
    potłuczonym szkliwem).
    Widząc jednak brak zaangażowania policjantów, biorę delikatnie w palce
    kieliszek i literatkę. Oglądając pod światło odcsiki palców, mówię: "no
    to chociaż będą dowody ... odciski palców"
    Na co natychmiast jeden z policjantów wybucha śmioechem i mówi: "pan to
    się zbyt dużo naoglądał amerykańskich filmów".
    "Dlaczego?" - pytam.
    Na to słyszę odpowiedź: "bo i tak jest znikome prawdopodobieństwo
    wykrycia sprawców, a my nie mamy funduszy na zabezpieczanie wszystkich
    śladów, gdybny tu chodziło o morderstwo to co innego, a tego typu
    włamania i tak prawie zawsze się kończą umorzeniem".
    Ręce mi opadły.
    Poprowadziłem swoje śledztwo i dotarłem do pasera, który kupił od
    złodzieli mój sprzęt. Dałem policji na tacy pasera, który od razu wydał
    złodziei, ale policja zmarnowała szansę, żeby odzyskać rzeczy znajomego.
    Po prostu dali złodziejom tydzień czasu na pozbycie się reszty "fantów"
    i uniknięcie oskarżenia o kradzież z włamaniem. Zamiast zrobić
    przeszukanie u złodziei tego samego dnia to przez kilka dni sprzeczano
    się kto ma dalej prowadzić sprawę, bo dotyczyło to 2 różnych powiatów, a
    następnie wezwano listownie złodziei na przesłuchanie.
    Mógłbym długo opowiadać. To co wyrabiała policja mogłoby być
    scenariuszem niezłej komedii, a najśmieszniejsze było to jak policjanci
    przypisywali sobie zasługi. Co trochę mnie wzywano (pod groźbą kary za
    niestawienie się) na komendę, aby się przede mną chwalić moim sukcesem,
    który kolejni policjanci, przejmujący sprawę przypisywali sobie,
    jednocześnie podkreślając, że w akcji odzyskiwania mojego sprzętu brało
    udział kilka jednostek policji :)