  • Data: 2010-09-27 21:29:09
    Temat: Re: Woda sie skrapla - dlaczego
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    >
    > Sytuacja:
    > Garaż. Tynki cem-wap. Jeszcze nie ma bramy.
    >
    > Problem:
    > Podczas deszczu woda ścieka po ścianie i zacieka pod nadproże otworu pod
    > bramę garażową:
    > http://roman.na11.pl/zdj/garaz/woda_w_gar2.jpg
    > http://roman.na11.pl/zdj/garaz/woda_w_gar.jpg

    > Pytanie:
    > Co można zrobić aby zapobiec skraplaniu się wody w miejscach oznaczonych
    > czerwoną stzrałką?

    Bardzo oszczednie to opisales; nie wiem czym i jak strop tego garazu jest
    pokryty. Zgaduje, ze te drabinki po lewej gornej stronie to balustrada wokol
    stropodachu garazu.
    Zatem zadne sugerowane przez Ciebie "wyraplanie" sie wody nie zachodzi. Tu
    masz normalne splywanie wody opadowej z pokrycia w szczeline pomiedzy ta belka
    balustrady a sciana lub tez wody splywajacej po balustradzie, ktorej
    konstrukcja dotyka sciany. Tam od spodu na tej belce winien byc tzw. kapinos
    zabezpieczajcy przed zamakaniem sciany. Woda normalnie splywa w dol i potem od
    spodu po tej belce poziomo wsiaka w mur i kapilarnie nawilgaca sciane,
    nadproze i co tam jeszcze po drodze.
    Stan taki jest niedopuszcalny gdyz zima ta woda tynk Ci odparzy a i sam mur
    przemarzniety po kilku latach rowniez zacznie sie sypac.
    Bierz za cztery litery fachofcow, ktorzy Ci te balustrade robili i ew.
    dekarzy, ktorzy ten strop kryli.
    Pzdr.
    Tornad