  • 1. Data: 2010-09-27 20:15:01
    Temat: Woda sie skrapla - dlaczego
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Witam

    Sytuacja:
    Garaż. Tynki cem-wap. Jeszcze nie ma bramy.

    Problem:
    Podczas deszczu woda ścieka po ścianie i zacieka pod nadproże otworu pod
    bramę garażową:
    http://roman.na11.pl/zdj/garaz/woda_w_gar2.jpg
    http://roman.na11.pl/zdj/garaz/woda_w_gar.jpg

    Pytanie:
    Co można zrobić aby zapobiec skraplaniu się wody w miejscach oznaczonych
    czerwoną stzrałką?

  • 2. Data: 2010-09-27 20:32:35
    Temat: Re: Woda sie skrapla - dlaczego
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-27 22:15, P pisze:
> [...]
    >

    > Pytanie:
    > Co można zrobić aby zapobiec skraplaniu się wody w miejscach oznaczonych

    IMHO to ona się nie skrapla tylko się regularnie leje po ścianie.
    Jakby nad była jakaś duża powierzchnia, z której woda jest zbierana i
    nie odprowadzana.
    Jakby tam była (pod okapem) rynna to problem powinien zniknąć.

    BR
    Igus'

  • 3. Data: 2010-09-27 20:34:15
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    IMO to ta woda się nie skrapla, tylko skądś podcieka... Sprawdz, czy dobrze
    zrobione jest opierzenie na garażu, bo pewnie tu tkwi problem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2010-09-27 21:29:09
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]

    > Pytanie:
    > Co można zrobić aby zapobiec skraplaniu się wody w miejscach oznaczonych

    Bardzo oszczednie to opisales; nie wiem czym i jak strop tego garazu jest
    pokryty. Zgaduje, ze te drabinki po lewej gornej stronie to balustrada wokol
    stropodachu garazu.
    Zatem zadne sugerowane przez Ciebie "wyraplanie" sie wody nie zachodzi. Tu
    masz normalne splywanie wody opadowej z pokrycia w szczeline pomiedzy ta belka
    balustrady a sciana lub tez wody splywajacej po balustradzie, ktorej
    konstrukcja dotyka sciany. Tam od spodu na tej belce winien byc tzw. kapinos
    zabezpieczajcy przed zamakaniem sciany. Woda normalnie splywa w dol i potem od
    spodu po tej belce poziomo wsiaka w mur i kapilarnie nawilgaca sciane,
    nadproze i co tam jeszcze po drodze.
    Stan taki jest niedopuszcalny gdyz zima ta woda tynk Ci odparzy a i sam mur
    przemarzniety po kilku latach rowniez zacznie sie sypac.
    Bierz za cztery litery fachofcow, ktorzy Ci te balustrade robili i ew.
    dekarzy, ktorzy ten strop kryli.
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2010-09-28 05:46:05
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Stropodach pokryty: papą+folia+styro+folia+wylwka+guma w płynie+kafelki
    Po lewej, u góry - balustrada.
    Brązowa pozioma linia to opierzenie.
    O skraplaniu się pisałem potocznie - chodzi mi o to
    jak wykonac kapinos i gdzie,
    żeby woda ściekająca po ścianie pod opierzeniem (a nad bramą)
    nie zaciekałą poziomo ale spadała na ziemię?

  • 6. Data: 2010-09-28 06:14:48
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 28.09.2010 07:46, P pisze:
> [...]
    > jak wykonac kapinos i gdzie,
    > żeby woda ściekająca po ścianie pod opierzeniem (a nad bramą)
    > nie zaciekałą poziomo ale spadała na ziemię?

    Niestety ale przy takiej sytuacji jedynym sensownym wyjściem jakie mi
    przychodzi do głowy jest dać rynnę pod tym obecnym kapinosem. Dodatkowo
    będzie to chyba najtańsze i najmniej dewastujące rozwiązanie.
    Napisz jeszcze na którą stronę masz spadek z tego stropodachu?
    Jeżeli spadek jest w stronę tych drzwi garażowych to żaden kapinos tam
    nie pomoże, no chyba że taki odsunięty z 50cm od ściany, ale to sobie
    zafundujesz kurtynę wodną na wjeździe do garażu.

    Koniecznie zrób to przed mrozami, tak aby ściana zdążyła wyschnąć,
    inaczej na wiosnę będziesz miał elewacje do robienia.

  • 7. Data: 2010-09-28 06:23:58
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Nniosłem kierunek spadku (niebieska stzrałka).
    Spadek nie jest w stronę bramy garażowej.

    Czy masz namyśli dołożenie rynny pod brązową linią (blaszanym okapem) ?
    Wydaje mi się że kapinos blaszany teraz spełnia swoje zadanie odprowadzajac
    wodę z tarasu,
    a woda która podcieka pochodzi ze spływu po ścianie nad otworem.

    Ale ni ejestem pewien....

  • 8. Data: 2010-09-28 07:21:11
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > jak wykonac kapinos i gdzie,
    > żeby woda ściekająca po ścianie pod opierzeniem (a nad bramą)
    > nie zaciekałą poziomo ale spadała na ziemię?

    Jes;i to opierzenie dotyka sciany to jest blad wykonawcy. Kapinos jak sama
    nazwa wskazuje ma na celu skapywanie z niego wody. Jesli on dotyka do sciany
    to woda bedzie plynac najkrotsza droga czyli po scianie w dol. Musisz zrobic
    probe; pomiedzy ten kapinos a sciane wstawic jakies male klocki co by te
    blache sprezyscie od sciany na centymetr chociaz chylic. Byc moze to pomoze.
    Jesli nie, to czarno tzn. mokro to widze.
    Sprawy dekoracyjno-widokowe prawdopodobnie przewazyly a zignorowano sztuke
    czy tradycje dekarska.
    Bedzie bardzo zle, jesli woda niejako w poprzek spadku dachu przedostaje sie
    pod to opierzenie, blaszany pas krawedziowy wtedy na dachu nalezy to jakos
    uszczelnic. A to moze byc bardzo kosztowne.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2010-09-28 07:56:02
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Nie - opierzenie nie dotyka ściany.
    Dodatkowo dziła prawidłowo - tak jak to opisałeś.

    Woda, o którą pytam w pierwszym poście, pochodzi raczej ze spływu pościanie
    wody deszczowej (chyba).
    Tynk na ścianie to cem-wap jeszcze nie zabezpieczony akrylem.
    I teraz - co zrobić aby ta spływajaca woda nie zaciągała pod belkę nadpoża ?
    Jak wykonac kapinos? Na belce?? Czy jak?

    Przyszło mi do głowy, żeby obłożyć ramę wokół otworu na bramę jakimiś
    płytkami
    żeby zrobić fazę, jak ta tutaj:

    http://www.e-okna.pl/zdjecia/artykuly_duze/mieszkani
    e_wis2_d.jpg
    http://www.muratorplus.pl/s/image/thumbnails/25601/i
    mage/9b277a7a83c13fc0f40a35f005aba31827a5d3c5_300x0_
    romiar-niestandardowy.jpg

    Co sądzicie?

  • 10. Data: 2010-09-28 08:24:18
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 28.09.2010 09:56, P pisze:
> [...]
    > I teraz - co zrobić aby ta spływajaca woda nie zaciągała pod belkę nadpoża ?
    > Jak wykonac kapinos? Na belce?? Czy jak?

    Na bramie możesz dać np. coś takiego:
    http://www.e-millennium.pl/product_info.php?products
    _id=1121
    (link pierwszy z brzegu, pewno są inne podobne produkty)

    Mimo że opierzenie nie dotyka ściany, to ta ściana przyciąga kapiącą
    wodę, to opierzenie jest za blisko ściany. Jak tej wody będzie dużo, a
    jeszcze zawieje wiatr, to ona zawsze poleci po ścianie.
    nawet jak zabezpieczysz ścianę, zrobisz kapinos na bramie to i tak
    bardzo szybko na ścianie pod tym opierzeniem będziesz mieć brzydkie
    brudne zacieki, takie jak pod parapetami.