    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wrażenia płytkarskie
    Date: Fri, 23 Sep 2011 13:21:36 -0700 (PDT)

    On Sep 23, 1:27 pm, "zapinio" <z...@g...com> wrote:
    > Na świeżo.
    > Układany gres Cersanit,Paradyż oraz glazura (duża) Ceramstic (Chiny) i gres
    > z Turcji (bardzo duży (120x60).
    > Wszystko tzw. pierwszy gatunek
    > Gres Paradyż na 3+ (płaszczyzna płytek OK, ,gorzej z trzymaniem wymiarów i
    > krawędziami)
    > Gres Cersanit 2+ (znaczne wygięcia płaszczyzny płytek)
    > Glazura Ceramstic 5. (bez zarzutu)
    > Gres turecki 5. (bez zarzutu)
    >
    > No cóż...wnioski na przyszłość nasuwają się same.

    Eee tam, generalizowanie.
    Kupilem opoczno i paradyz.
    Z opoczna jakies takie zolte udawane kamienie. Dwa osobne odcienie
    plytek. Do tego podlogowe z tej samej rodziny. Trzymaja wymiary, sa
    plaskie, wytrzymale przy obrobce. Ale ja robilem na cienkie fugi.
    Z paradyzu kupilem takie krzywe specjalnie bo taki byl zamysl
    projektanta. Ale plaskosc trzymaja.

    Mnie jakosc zadawala. Ale ja jestem z tych co nie potrzebuja grac w
    bilarda na podlodze i na scianach...
    Poza tym jak kupowalem to sobie paczki pootwieralem, sprawdzilem
    serie, odcienie i powybieralem z kilku paczek 5 plytek zebralem razem,
    postawilem na kolejnej na sztorc i przykladajac linial sprawdzilem o
    ile maksymalnie im sie wymiary roznia. Szczelina byla tak niewielka ze
    nie bylo sie czego czepiac.
    Poza tym chyba tylko szlifowane plytki moga miec tolerancje wymiaru na
    poziomie dziesiatych czesci milimetra wiec kladzenie tego na zbyt
    cienka fuge i tak moze spowodowac rozjechanie sie kresek.

    I cos mi sie wydaje ze czeste narzekanie na rozjechane narozniki
    polozonych "bezfugowo" plytek to nie koniecznie wina plytek a tego ze
    gdzies tam sie "bezfuga" zabrudzila klejem (starczy naprawde ciutka
    kleju w fudze zeby dzialy sie cyrki) albo jednak sciana/podloga nie
    byla tak plaska jak w CERN...