    From: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wstawili mi okna :-)
    Date: Tue, 31 Mar 2009 21:55:23 +0200

    > Jeszcze mi tak do głowy przyszło, że pisał gość, że dali mu 6 kotew na
    > stronę drzwi 270cm wysokich. Tak moim zdaniem mało. Jakby dali co fuge to
    > powinno wyjść 10-11 kotew na stronę. Jak raz mu trzasną te drzwi to ta
    > piana bez taśm wyleci, bo te kotwy nie utrzymają takiego przeciążenia.

    kiki... a jakby ściana była z cegły pełnej to 36 kotew na strone ??

    Te wasze rady naprawdę czasami są śmieszne, ale jak trafi się na takiego
    klienta "prenumeratora muratora" to robi się już nieciekawie...

    Naprawdę spróbujcie chociaż uwierzyć że masa z tych nowości i nowinek
    technicznych to tylko nabijanie "WAS" w butelke i naciąganie na dodatkowe
    koszty (zyski firm produkujących mat. budowlane).

    Mieszkam w budynku 1908 r. - w zeszłym roku wymienialiśmy okna - byly
    zamontowane na kotwy metalowe (okna wys. 160 cm - 170 cm) po 2 na stronę
    (tak kiki - gdy budowali solidnie dali po 2 kotwy na 160 cm wysokości) - za
    izolację robiły stare postrzępione gazety i skrawki materiału. (może ten
    materiał był zamiast cudownej taśmy... ??)
    calość zatynkowana i przetrwało tak 100 lat - nie wiało...