  • Data: 2010-09-08 19:53:39
    Temat: Re: Wybór alarmu
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c87d523$0$27037$65785112@news.neostrada.pl...

    > Która centralka byłaby dobrym kompromisem dla domku? Od której zaczynać
    > porównywanie?
    > Typowo: ogród, piwnica, korytarz, parę pokoi.

    Nie ma systemów typowych. Każdy system projektuje się indywidualnie do
    potrzeb.
    Bez dokładnego planu oraz ilości chronionych pomieszczeń i punktów trudno
    cokolwiek powiedzieć.
    To tak jakbym zapytał, który mam samochód wybrać :)
    W przypadku alarmów zaczyna się od określenia celu, stopnia ochrony,
    wielkości chronionego obszaru oraz zasobności kieszeni :)

    Jako cel musimy określić co ten system ma robić:
    - chronić podczas nieobecności przed włamaniem
    - chronić podczas obecności przed włamaniem
    - chronić przed pozarem i gazem
    - współpracować z firmą ochroniarską
    - powiadamiać telefonicznie linią komutowaną, GSM, SMS, wysyłać obrazy
    (zdjęcia, filmy), umożliwiać podsłuch
    - sterować oświetleniem pełniąc rolę prostej automatyki i symulować obecność
    domowników

    Stopień ochrony to ile ma posiadać stref ochronnych, w jakiej klasie
    ochronności ma być osprzęt, a zatem na ile skuteczny i niezawodny, ajkie
    rodzaje czujek mają być użyte.

    Wielkość chronionego obszaru - tu chyba jest zrozumiałe, że od tego zależy
    liczba czujek, a zatem liczba potrzebnych wejść.

    Zasobność portfela - tu ceny najtańszego systemu, który warto montować
    zaczynają się od ok. 2000zł, w górę bez limitu :)

    Znając odpowiedzi na te wszystkie pytania można dopiero zacząć od dobierania
    centrali.
    Dla małych parterowych domków jednorodzinnych najskromniejsze minimum to
    jest 8-10 wejść, dialer telefoniczny, jakiś wyjec, jedna klawiatura, kilka
    kontaktronów i kika czujek PIR. Tu najmniejsza to CA6 Satela. Tak jak dla
    Ciebie to co określiłeś to nawet nie próbował bym startować bez Integry
    Satela czy EVO Paradoxa lub serii 18xx lub 40xx firmy DSC.