    From: "Maciej S." <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wybór alarmu
    Date: Sun, 12 Sep 2010 12:45:17 +0200

    > Czujki zewnętrzne to spory wydatek i niestety duża podatność na fałszywe
    > alarmy.
    > Bariery, które nie reagują na byle powiew wiatru, spadające liście, koty,
    > psy i ptactwo to wydatek minimum 800zł za sztukę, a potrzeba ich kilka w
    > otoczeniu domu i do tego nie na każdej posesji jest możliwość ich
    > zamontowania.

    Plumpi, będę się budował i miałem zamysł by zrobićtakie bariery wzdłuż
    ogrorodzenia, po to by nie szwendali mi się po działce i nie wykopywali
    drzewek
    Czy naprawdę nie ma dobrych, nie dających fałszywych alarmów by zabezpieczyć
    otoczenie wokół domu?

    Niestety mają też swoje inne wady, polegające na tym, że dość
    > łatwo jest je obejść o ile się wie, gdzie są zamontowane i jak skierowane.
    > Z wiadomych powodów nie będę tu opisywał jak się je obchodzi i proszę o to
    > nie pytać.

    To napisz jak takie bariery zrobić by je łątwo nie obejść - nie mam na myśli
    profesjonalisty, bo ten nie będzie się włamywał po drzewka ani maszyny dla
    robotników.

    > Tak więc moim zdaniem jest to zbyteczny wydatek. Zwykłe zewnętrzne czujki
    > PIR to już jest totalne nieporozumienie, bo będzie z nimi cała masa
    > problemów, a ceny też nie są najmniejsze, bo zaczynają się od 300zł no i
    > też potrzeba by było kilka sztuk.

    A jakie są nie zwykłe?
    To znaczy naprawdę na rynku nie ma tak dobrych czujek by nie wywoływały
    fałszywek?

    MS