  • Data: 2015-05-06 15:55:51
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:554a1026$0$2189$6...@n...neostrada
    .pl...

    > To co robić... co robić...

    > Z klimą mam problem, bo żona upiera się, że nie po to ma w całym domu mieć
    > podłogówkę, żeby w salonie jakiś kaloryfer się pojawił (klimakonwektor).
    > Nie bardzo wiem, jak zbić ten jej argument.

    > A szkoda, bo pompa ciepła mogłaby latem pracować w odwróconym ciągu i dać
    > te 4-5 kW chłodu.

    To połącz pompę ciepła z chłodnica w kanale wentylacyjnym i gotowe. No dobra
    4 kw to pewnie przy sensownym (niskim) przepływie nie odbierzesz, ale
    wentylacja działa ciągle a nie okresowo jak klima więc do utrzymania niskiej
    temperatury wystarczy.

    Alternatywnie możesz zrobić najprościej jak się da - czyli puścić zimno w
    podłogę używając podłogówki :-)

    Ludzie tak robią i to działa. Owszem są pewne wady:
    1. jak będzie wilgotno to łatwo przekroczyć punkt rosy, ale jak masz
    podłogówkę to pewnie i płytki więc to nie problem.
    2. stąpanie bosa noga po zimnych płytkach nie jest przyjemne - ale to można
    obejść puszczając chłodzenie w nocy. A jak kasz podłogówkę to schłodzona
    podłoga utrzyma zimno przez sporą część dnia albo i cały dzień.
    3. Jest to w zasadzie niesterowalne - czyli do schłodzenia jest ok, ale do
    utrzymywania dokładnej temperatury już nie bardzo.

    Pozdrawiam
    Ergie