  • Data: 2015-05-07 10:19:28
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:f466c8c5-7f2e-4dad-8af5-6a7520843339@go
    oglegroups.com...

    > Spytaj ludzi ktorzy maja GWC ale takie porzadne z duzymi chlodnicami i
    > wyciagaja
    > z tego ~1kW. Kazdy Ci powie (na forum muratora jest takich wielu) ze to
    > nie
    > daje kompletnie NIC :)

    Sam to od wielu lat prostuję. GWC to mit bo nie masz tam stałej temperatury.
    Nawet złoże żwirowe ze zraszaniem ma inną temperaturę rano a inną po 4
    godzinach przepychania przez nie powietrza o temp. 30 stopni. Natomiast PC
    będzie miała tę samą wydajność (ze sporym zapasem) przez cały dzień.

    > Nawet stajac bezposrednio pod nawiewem nie ma uczucia
    > chlodu - dopiero jak reke przylozysz to czuc, ze lekko chlodniej wieje).

    > W skali domu 1kW to jest kropla w morzu (tyle wpada jednym okienkiem w
    > upaly).

    Dlatego napisałem: "Jak zacienisz okna". Inna sprawa że uśredniając "w skali
    domu" znacznie pogarszasz sprawę. W _praktyce_ nawiewy masz w salonie i
    pokojach wywiewy w kuchni i łazienkach. Czyli zimne trafia tam gdzie jest
    potrzebne a powietrze wylatuje z pomieszczeń gdzie jest najbardziej grzane.

    Pozdrawiam
    Ergie