    From: rrr <r...@o...rrr.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyborcy zadecydowali że chcą podatku katastralnego.
    Date: Tue, 11 Oct 2011 14:25:45 +0200

    Użytkownik kogutek napisał:

    > Nie napisałem że nikt nie powinien mieć na własność domu albo mieszkania. Tak
    > jak u Niemców z 15-20% ma je mieć. Reszcie są do niczego nie potrzebne bo ich
    > utrzymanie wykończy ich najpierw finansowo a potem przedwcześnie zaprowadzi do
    > grobu.

    Racja.
    Ciebie podatek katastralny trochę skaleczy ale to przełkniesz bo
    > piszesz że masz kasę. Jak byłem mały to woda w rurach była darmo. A teraz
    > trzeba za nią płacić. Teraz nie ma podatku katastralnego a kiedyś będzie. Nie
    > buduję domu. Temat był o tym jak mnie podatek katastralny wykończy to się
    > podłączyłem. Za prawie osiemdziesięcio metrowe mieszkanie płacimy 670 złotych
    > ze wszystkim. Jak wprowadzą podatek katastralny to ile będzie więcej. O 30
    > złotych? To równowartość 2 paczek fajek.

    Czyli i nie stać cię na dom, a mieszkasz w starej kamienicy w dupie. Bo
    podatek katastralny ma być procentem od wartości nieruchomości. Czyli
    dom pod miastem, na który tak narzekasz jest pewnie tyle samo wart co
    duże mieszkanie w centrum miasta, ergo podatek będzie taki sam.
    Lekarz którego mam dwie bramy dalej (
> [...]
    > się nie widzę. Mieszkam tu gdzie mieszkam od jakiś dwudziestu lat. Ty wiesz że
    > ja jeszcze na dachu nigdy nie byłem. Jak jest zima to składamy się w kamienicy
    > po dychu na miesiąc dla dozorcy. Nie ma obowiązku sprzątania śniegu tam gdzie
    > stoją samochody. Raz w zeszłym roku się zdarzyło że dwóch sąsiadów nie
    > wyjechało. Ale wtedy napadało z 40cm śniegu przez kilka godzin. Nie dał rady.
    > Na pewno mieszkanie za miastem ma zalety których nie znam. Ale znam tyle wad
    > takiego mieszkania że dziękuję. Z natury jestem leniwy i nigdy mi się głupio
    > robić nie chciało. I niech tak zostanie.

    Ten argument do mnie akurat przemawia, bo jeden lubi rybki a drugi
    pipki. Dla jednego dobrym sposobem spędzania wolego czasu jest koszenie
    trawnika, dla innego oglądanie telewizji.

    Żeby być uczciwym to jak napisałeś o
> [...]
    > czynsz jaki mu się będzie podobało. Z US prościej. Nieruchomość na licytację i
    > wypierdalaj. Jak bym miał milion nie spłaconego kredytu w banku, albo dowolną
    > zaległość w US. To przyjdzie ktoś i mi telewizor zajmie i go zostawi bo nie
    > będzie mu się chciało telewizora targać. Nawet jak by przychodził co pół roku
    > i zabierał to ile telewizor kosztuje, 1200 złotych. A dzieci to się mają bawić
    > z innymi dziećmi, bo się więzi międzyludzkie w ten sposób kształtują. Łatwiej
    > im potem wejść w dorosłe życie, znaleźć partnera. Chowane bez ciągłego

    A pomyślałeś, wielu ludzi buduje się na małych działkach po 1500, 2000
    metrów, obok mogą mieszkać sąsiedzi z dziećmi ? A i jeszcze jedno, z
    obserwacji wynika, że moi wioskowi sąsiedzi (ludność napływowa) jak i
    my częściej odwiedzamy takie przybytki jak teatr, filharmonia, czy kino,
    niż wielu miastowych. Bo ten argument równie często jest podnoszony.

    pozdrawiam
    rafał