eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze
    zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    Date: Thu, 9 Apr 2009 00:30:12 +0200

    > Załóż firmę i zacznij zarabiać to bardzo szybko zrozumiesz, że to nie jest
    > takie kolorowe jak Ci się wydaje.

    Wszystko to prawda, ale ceny nie moga byc z ksiezyca, jakby zaporowe. Jezeli
    bierze sie 250zl za banalna robote, to ile moze kosztowac zrobienie
    instalacji w calym domu? Powtarzam nie mam nic przeciwko zarabianiu, ale
    jakos normalnie dla obu stron. Trudno zrozumiec ambicje szybkiego kupna
    Astana Martina pracujac u klientow jezdzacych starymi maluchami. Ja wiem, ze
    by sie chcialo, no ale czy aby na pewno jest z kogo?? Byla kiedys dyskusja,
    ze nauczyciel malo zarabia, kasjerka w markecie itp. Stanelo na tym, ze jak
    im sie nie oplaca to moga zmiec prace i po czesci slusznie. Tyle ze to nasi
    klienci. Z jednej strony zarabiaja tyle ile zarabiaja bo sa glupi (w
    uproszczeniu takie wnioski), a z drugiej niech placa 250zl za godzine
    prostej uslugi i zdziwienie, ze ktos marudzi i szuka taniej. Jak ma nie
    marudzic jak g. zarabia i do tego wszyscy z niego ciagna ile wlezie i caly
    czas g. ma? Ma rezygnowac z kogos kto przychodzi po godzinach po to by dac
    zarobic wiecej uczciwemu hydraulikowi, ktory potrzebuje, ale jednoczesnie
    nie ma skrupulow wziac jak zyd za matke? Moze wlasnie dzieki takiemu komus
    bez firmy taki klient ma odrobine normalnosci? Ma nie miec cieplej wody, bo
    fachowiec za przykrecenie zaworku rzada 50zl, a on akurat tyle ma do konca
    miesiaca?? Nic z tego, on bezie mial wode i do tego cos mu jeszcze zostanie.
    W drodze analogii: niech wspomniani instalatorzy doloza sie do ich
    kiepskiego losu obnizajac stawki o polowe. Jezeli my mamy sie przejmowac, ze
    nie zawsze jest robota, ZUSy srusy, amortyzacja, paliwo itd., to moze i
    solidarnie dolozycie sie do biedniejszych i zaczniecie taniej robic
    przejmujac sie biedniejszych dola. Jezeli tak trudno jest wyzyc z
    dzialalnosci, to niech ktos z instalatorow pozyje sobie za pensje kasjerki w
    markecie utrzymujac rodzine. W ten sposob moze dojdziemy do tego, ze kazdy
    bedzie mial wiecej i wyzsze stawki na Astona Martina dla nikogo nie beda
    problemem.

    Tradycyjnie bez zlosliwosci, ot inny punkt widzenia.

    Pozdro.. TK