eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :) › Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
  • Data: 2009-04-09 07:08:47
    Temat: Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    Od: "rrr." <d...@w...or> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jacek_P napisał:

    > No to organizuj spoldzielnie produkcyjne :) To juz bylo. Poczytaj chocby
    > Abramowicza - poczatek XX wieku. Izraelczycy tez probowali z kibucami.
    > Niestety, poza branza rolnicza, a i to w ograniczonym zakresie, spoldzielnie
    > okazaly sie bytami slabymi. Spoldzielcy w wiekszosci chcieli natychmiast
    > konsumowac calosc zyskow. No i s-pnie obumieraly.

    Wybacz, ale mylisz się zupełnie. Spółdzielnie są i mają się dobrze, w
    krajach takich jak Niemcy, Szwajcaria itp. Miałem przyjemność
    uczestniczyć kiedyś w konferencji międzynarodowej ICA, stąd wiem :).
    Jest to proste, jeśli ja mam krowy i ty masz krowy oraz krowy ma Heniek,
    to po co dawać zarobić pośrednikom, robimy zrzutkę, kupujemy dojarki,
    urządzenia do składowania i przetwórstwa mleka i jesteśmy do przodu :)
    Warunek pierwszy mamy trochę więcej niż po 1 krowie a drugi mamy
    świadomość potrzeby inwestycji. A przy okazji czy SKOKi nie są czymś jak
    spółdzielnie ? A mają się raczej dobrze :)

    z życzeniami Wesołych Świąt
    rafał