eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze
    zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    Date: Thu, 9 Apr 2009 15:59:06 +0200
    <grftkl$7as$1@news.interia.pl> <grfv5u$b3u$1@opal.futuro.pl>
    <grg32c$74m$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <grgc19$37g$1@news.onet.pl>
    <grgelh$r9l$1@inews.gazeta.pl> <grh1g7$a2m$1@opal.futuro.pl>
    <c...@c...googlegroups.com>
    <gri151$1dff$1@news2.ipartners.pl> <gridkc$di3$2@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <grj20u$pk9$1@news.onet.pl> <grj54n$v1m$1@opal.futuro.pl>
    <grj5ji$99f$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@z...googlegroups.com>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jacku (z całym szacunkiem) masz z kolei nazbyt wyidealizowane pojęcie
    > na temat firm. Czy chcesz powiedzieć że dodanie kadry zarządzającej
    > obniża koszty? Że z firmą będzie taniej? Albo że ten sam pracownik
    > pracujący w firmie będzie lepiej pracował (bo w firmie) ?

    Gdzie coś takiego napisałem ?
    Twierdzę wręcz przeciwnie, że będzie drożej.
    Drożej nie oznacza, że będzie drogo.
    Obecne ceny usług firm są na granicy opłacalności. To, że Pan Henio zrobi
    taniej nie oznacza, że zarabia dobrze, ale tak naprawdę "klepie bide".
    Zarabia raptem wyłącznie na własne utrzymanie i choćby zapierniczał 24
    godzinę na dobę nie zarobi więcej, bo nie jest w stanie przerobić więcej
    roboty. Firma natomiast zarabia nie tylko na usłudze, ale także na
    sprzedaży, dzięki temu jest w stanie zapewnić pracę i płacę za każdy dzień
    pracy. Pna Henio natomiast zarabia jak ma pracę, a jak jej akurat nie ma to
    "wbija zęby w ścianę".
    Weź jednak pod uwagę, że Pan Henio nie jest w stanie jednocześnie jeździć na
    obmiary, przygotowywać ofert i wykonywać roboty. Po prostu tego się nie da w
    ten sposób prowadzić, aby sopbie zapewnić robotę i dochód bez przerw.
    Dlatego w takiej firmie ktoś musi się zajmować prowadzeniem magazynu, ktoś
    musi się zajmować obmiarami i ofertami, a ktoś inny wykonaniem konkretnej
    roboty tak jak umie najlepiej.
    Uwierz mi, że prowadzenie robót budowlanych bez całego zaplecza jest bardzo
    trudne i nieopłacalne, dlatego też instalatorzy z reguły wchodzą w układy z
    firmami handlowymi, które im przygotowują te roboty.

    > Prawda jest inna. Najczęściej "wartościowi budowlańcy" zakładają
    > własne (choćby jednoosobowe) interesy, a do firmy przychodzą ci co im
    > zwisa i powiewa. A jak go wywalą z jednej to pójdzie do drugiej...

    Mało widziałeś.
    Znam świetnego kafelkarza, który działa w pojedynkę. Naprawdę jest dobry w
    tej branży i bardzo dokładny.
    Gdyby nie miał zleceń lepiej płatnych w Niemczech to w polsce musiał by się
    zatrudniać, żeby przeżyć. Tak własnie było. Pracował jako stróż na stałej
    posadzie, a dorabiał jako kafelkarz.
    Niestety przerastała go cała buchalteria fiskalna, dlatego bał się rozkręcić
    firmę.
    Przez to uciekały mu ciekawe, duże i dobrze płatne roboty, bo każdy większy
    inwestor chce fakturę.

    > Pocieszające jest to że nadchodzą dla takich teraz ciężkie czasy i
    > może rynek się oczyści..

    Z Panów Heniów ?