eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze
    zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    Date: Thu, 9 Apr 2009 16:20:22 +0200

    > Wszystko to prawda, ale ceny nie moga byc z ksiezyca, jakby zaporowe.
    > Jezeli bierze sie 250zl za banalna robote, to ile moze kosztowac zrobienie
    > instalacji w calym domu? Powtarzam nie mam nic przeciwko zarabianiu, ale
    > jakos normalnie dla obu stron. Trudno zrozumiec ambicje szybkiego kupna
    > Astana Martina pracujac u klientow jezdzacych starymi maluchami. Ja wiem,
    > ze by sie chcialo, no ale czy aby na pewno jest z kogo?? Byla kiedys
    > dyskusja, ze nauczyciel malo zarabia, kasjerka w markecie itp. Stanelo na
    > tym, ze jak im sie nie oplaca to moga zmiec prace i po czesci slusznie.
> [...]

    To co mamy wszyscy zapier.... charytatywnie ?
    Twoje rozumowanie właśnie do tego się sprowadza.
    Przecież jeżeli ja coś komuś zrobię zaniżając i dumpingując ceny to robię
    źle sobie, ale także i temu, komu robię za pół darmo. Dziś ja jemu robię
    usługę, a jutro on mnie będzię robił. Jeżeli ja nie zarobię dzisiaj to jutro
    nie dam zarobić innemu. To, że ktoś nie ma pieniędzy to nie mój problem.
    Każdy jest kowalem swojego losu i sam decyduje jak chce swoje życie przeżyć.
    Jeżeli kogoś nie stać na budowanie to niech na siłę nie buduje i niech nie
    narzeka, że za drogo.
    Poza tym jeżeli takie wspaniałę zarobki są w budowlance to po cholerę ludzie
    siedzą w urzędach pierdząc w krzesełka za 1500zł ? Niech się zwolnią i niech
    zaczną zarabiać. Tylko niech schowają sobie głęboko dyplomy, które z resztą
    też niewiadomo za co dostali. Wielkie ambicje i aspiracje, a do roboty dwie
    lewe ręce.
    Wyobraź sobie, że są ludzie, którzy wolą przesiedzieć za 1000zł miesięcznie
    niż zmęczyć fizycznie na budowie zarabiając po 4-8 tys. zł. miesięcznie. To
    jest dla mnie dziwne i niezrozumiałe. Ludzie przychodzą i nie potrafią
    szanować roboty, stosunkowo dobrze płatnej.
    Znam gościa, który zarabiał ok. 8 tys. miesięcznie, ale uważał, że ma za
    mało, dlatego "sprzedawał" firmę. Podbierał klientów. Został wyrzucony, a
    później z wielkim połaczem przychodził do firmy, żeby go przyjęli spowrotem.

    Zapamiętaj jedną podstawową zasadę. Najpierw myśli się o sobie i o tym, żeby
    samemu mieć dobrze. Dzięki temu będzie można pomyśleć o innych, dać im dobrą
    pracę i płacę. W przeciwnym wypadku całe życie będziesz "klepał bide" i
    reszta tak samo, a jak sam o siebie nie zadbasz to nikt nie zadba o Ciebie.