  • Data: 2011-10-03 07:11:44
    Temat: Re: Wykończenie kominów
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "wolim" <n...@t...pl> wrote:

    > Tak. Pod płytki z biegiem czasu zaciekać będzie woda, która pod wpływem mrozu
    > będzie powodować odspajanie płytek od podłoża.
    >
    > Lepiej od poziomu stropu wymurować okładzinę komina z połówki cegły
    > klinkierowej lub zaszalować dla niej jakąś podstawę, taką miniławę na poziomie
    > dachu. Ja bym teraz tak zrobił - i tak polecał mi zrobić kierownik budowy.
    > Teraz żałuję, że go nie posłuchałem, bo już dwie płytki musiałem przyklejać na
    > nowo, a dopiero kominy stoją dopiero 3 zimy.

    Schiedel ma nawet takie specjalne płyty betonowe, które stanowią podporę dla
    cegieł. Niestety, płyty mają zafiksowane wymiary, a często kominy stawia się z
    modułów (np. 2x180, 1x200+3xwentylacja itp). U mnie 60cm pod dachem murarze
    wyszalowali takie płyty i od nich w górę poszli tylko cegłą (12cm) i ceramiczną
    rurą spalinową. Między nie włożyli wełnę.
    Taki komin nad dachem powstał za jednym podejściem, potem jedynie go
    zaimpregnowałem i pomalowałem izolacją od góry.

    --
    Bartek