    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Date: Sun, 28 Dec 2014 23:50:06 +0100
    <54a06d65$0$2163$65785112@news.neostrada.pl>

    > Moje rozwiązanie to raptem dodatkowy koszt 30zł za przekaźnik z
    > podstawką + koszt przewodu 3 x 1,5mm2 położonego od skrzynki
    > rozdzielczej do kotłowni, gdzie zamontowana jest pompa cyrkulacyjna oraz
    > przewodu sterującego od centrali alarmowej do rozdzielni elektrycznej.

    Ok, jeżeli to wszystko masz, to jasne że należy wykorzystywać, ale
    dodawanie kontaktronów na drzwi do łazienki, czy też czujnika
    temperatury (nawet jeżeli to stykowy) na domniemanym końcu obiegu chyba
    jest przesadą. To nie jest aż tak ważny element w domu przecież, a
    komplikacja układu prędzej czy później się zemści.
    Oczywiście autor sobie poradzi, ale domownik już zupełnie nie, i nie
    pomoże przyjście hydraulika z elektrykiem, prawda?

    > Z reguły montując instalacje i tak robię ludziom kawałek automatyki np.
    > odłączanie zbędnego oświetlenia i zasiania gniazd podczas nieobecności
    > domowników (kiedy alarm zostaje zazbrojony) i czasami odcinanie wody
    > wodociągowej, co zapobiega zalaniu domu w razie pęknięcia wężyka czy
    > rury wodnej podczas nieobecności domowników.

    Mnie po powieszeniu panela wyśmiano po cichu (teraz się skubańce
    przyznali dopiero), ale po dodaniu funkcjonalności jaką daje PLC -
    przyznali rację, że to przydatna rzecz.
    Z rzeczy które właśnie dodaję - wykrywam zanik poduszki w zbiorniku
    przeponowym, a jak dojdzie wodomierz, to wycieki w instalacji (teraz
    jedynie po tym, że nikogo nie ma, a ciśnienie spada).

    > Czyli zrobisz to co ja proponuję tyle, że nie wykorzystując wszystkich
    > możliwości centrali alarmowej :)

    W zasadzie tak. Właśnie wpadło mi do głowy jeszcze coś. Zawsze jest
    zapalane światło przy wejściu do łazienek/ubikacji/prysznicy (nie mam
    tam okien), jedynie jadalnia się wyłamuje, ale tam mam czujkę ruchu.
    W zasadzie jestem w stanie odtworzyć Twoje warunki. :) Zobaczymy z
    czasem, nadal siedzi mi w głowie info ze strony producenta - nie włączać
    i wyłączać za często, nadal nie wiem też dlaczego.

    Miłego.
    Irek.N.