  • Data: 2012-01-12 08:16:36
    Temat: Re: Wymiana kotła gazowego - dylematy
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    news:jek8cv$l4p$1@inews.gazeta.pl...

    > A to fakt Jackare rozsądnie prawi nie tylko w temacie kotłów.
    > Nie tak dawno polecał tu kocioł w cenie poniżej 2 tys chyba teraz polecił
    > berette w cenie ok 2000zł
    > Zawsze to lepiej i rozsądniej jak kotły za 6 czy 10tys. Swoją droga w czym
    > kotły za 10tys są lepsze od tej beretty? Czy mają większa sprawność, jeśli
    > tak to o ile, czy może inne zalety?

    Beretta ma swój zakład produkcyjny w Polsce, w Toruniu i cała produkcja
    odbywa się na miejscu, także koszty logistyki itd będą zapewne mniejsze.Od
    jakiegoś czasu marka ta dba także o rozwój i utrzymanie serwisantów na
    przyzwoitym poziomie.
    Sprawność wszystkich kotłów przy mocy nominalnej podejrzewam będzie bardzo
    podobna, ale bardzo wiele kotłów, np viadrus, ariston, immergas itp są to
    składanki, tzn są wyposażone przeważnie w armaturę i automatykę gazu
    honeywell, nagrzewnice bodajże alfavallo, jakąś elektronikę. Podejrzewam, że
    tacy producenci którzy markują swoje wyroby składane z innych podzespołów
    mają nieco mniejszy wpływ na rynek od strony produkcji elementów
    podstawowych, stąd mają miejsce takie sytuacje że niektóe kotły stają się
    nagle nieserwisowalne. Różnice w cenie biorą się między innymi z różnic
    materiałowych w doborze komponentów, np angrzewnice mogą być miedziane i
    wykonane ze stali nierdzewnej, armatura gazowa mniej z mniej lub bardziej
    rozbudowanymi elementami sterującymi a to związane będzie z kolei z
    architekturą elektroniki, do tego dochodzą pompy: jedne marki po prostu
    montują standardowe pompy inne wyposażone we własne układy sterujące.
    Z tego powodu różnice w sprawności mogą leżec przy parametrach pracy poniżej
    mocy nominalnej i one będą zależeć od sprawności/jakości układu modulującego
    płomień, ewentualnie sterowania pompy (mniejsze przepływy przy małych mocach
    palnika), do tego straty kominowe nagrzewnicy. Osobiście nie znam żadnych
    rankingów i testów porównawczych wśród marek i modeli popularnych typów,
    niemniej jednak nadal przy wsyzstkim należy sie kierować dostępnością
    serwisu pogwarancyjnego. Osobiście jestem zwolennikiem polskich termetów, w
    normalnym trybie, każdą część dostaję do domu ze sklepu firmowego a w
    najgorszym scenariuszu wsiadam w samochód, jadę do sklepu producenta i mam
    część na cito w ciągu jednego dnia. Tym sposobem mój kocioł termeta
    (jednofunkcyjny) ma już około 20 lat i ma się bardzo dobrze, choć w ciągu
    tego czasu w zasadzie wymieniłem w nim niewiele rzeczy: termomanometr,
    czujnik cofania spalin i okładzinę ognioodporną komory spalania, ale już
    pora będzie go wymienić na coś bardziej oszczędnego z modulacją płomienia. I
    będzie to albo znowu termet albo beretta bo mam usiebie dobry serwis tej
    marki ale raczej nadal będzie to termet bo w nim wszystko sobie będę mógł
    zrobić sam.