  • Data: 2009-03-23 17:28:36
    Temat: Re: Wysoka lodówka
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Agnieszka Bohosiewicz <a...@N...screech.rychter.com>
    wrote:

    > -- dwa agregaty czy jeden? dwa termostaty czy jeden? Raczej nie
    > przewiduję długich wyjazdów i zostawiania wyłączonej części
    > lodówkowej z wciąż działającym zamrażalnikiem

    Dwa agregaty zamiast jednego to dwa razy większa szansa awarii
    któregoś. To samo z termostatami. Poza tym chyba nie wierzę, że
    lodówka z dwoma agregatami pobiera tyle samo energii co równowazna
    jej lodówka z jednym.
    Jesli nie przewidujesz wykorzystywania opcji "wyłączamy pół lodówki"
    to taka opcja nie ma sensu moim zdaniem.

    > -- w jednym ze sklepów dowiedziałam się, że im grubsze ściany
    > zamrażalnika tym lepiej - mniej ucieka zimno. Prawa to? Zależało
    > mi
    > na jak największym zamrażalniku a tu taki zonk.

    Teoretycznie ma to sens, im grubsza ścianka, tym grubsza izolacja i
    w wyniku ciepło mniej ucieka, ale pytanie, czy faktycznie za grubszą
    ścianką zawsze będzie szła lepsza (bo grubsza) izolacja. Tu już nie
    wiem, nie chcę się mądrzyć w ciemno.

    > -- podobają mi się lodówki Boscha, Siemensa, Samsunga - jak jest z
    > trwałością, cichością, bezawaryjnością?

    Bosch i Siemens to ten sam producent, generalnie OK, choć z designem
    i rozwiązaniami mam wrażenie, jakby się trzymali krok w tyle za
    innymi producentami. Samsung jest OK, do Twojej listy osobiście
    dokładam Electroluxa.

    > (miałam kiedyś starcie z warszawskim serwisem Whirepoola,
    > *nigdywięcej*)

    I racja! Whirlpool tylko mikrofalki robi dobre.

    -- głupie pytanie estetyczne: czy naprawdę
    > przesmarowanie metalicznego frontu jakimś magicznym
    > preparatem/woskiem chroni przed zostawianiem śladów palców?

    O ile wiem, to nie ma siły, Magiczne preparaty do Inoxu cośtam
    podobno dają, ale efekty nie są warte kasy na nie wywalanej - tak
    słyszałem, sam nie próbowałem nic z takich wynalazków.

    > pytanie: czy jest sens inwestować 3kpln w lodówkę? Czy może nie
    > powinnam liczyć na to, że kupię bezawaryjny kombajn na lata?

    Na bezawaryjny kombajn nie licz, czasy lodówek chodzących
    bezproblemowo przez kilkanaście lat lub dłużej minęły już jakiś czas
    temu, obecnie o lodówce można mówić że jest bezawaryjna, jak 5 lat
    wytrzyma, niestety. Więc kalkuluj ten wydatek nie na zasadzie "a
    wydam na lepszą, ale będzie na lata", tylko raczej "wydam na lepszą,
    bo będzie lepsza/wygodniejsza w codziennym użytkowaniu". Więc jesli
    kostkarka do lodu, półka do wina, zegarek z budzikiem, wbudowany
    telewizor, czy co tam teraz droższe lodówki mają, Ci się przydadzą -
    warto. Jeśli nie - wiadomo :-)

    J.