  • Data: 2014-07-23 18:27:07
    Temat: Re: Wytyczanie domu na działce - czy mogę samodzielnie?
    Od: dolniak <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wyjaśnię ci dlaczego nie możesz sam.
    Mój znajomy kupil atrakcyjną dzialkę 40x250m ze strefą zabudowy 50 m w gląb
    dzialki.Ponieważ mu to nie pasowalo,budynek przesunąl-uwaga- prawie o pięćdziesiąt
    metrów w gląb dzialki.postawil dom,z placzem zlożyl donos sam na siebie.kosztowalo go
    to 100zl kary pluskoszty inwentaryzacji i projektu zastępczego.Zysk-trzy dzialki dla
    dzieci
    ALE:prawo budowlane i okoliczne znal na pamięć,i to ze zrozumieniem .Jak mi
    powiedzial,mógl tak postąpić,bo ówczesme przepisy dopuszczaly taką możliwość.Kilka
    miesięcy póżniej zmienialy się przepisy i bylby kilkadziesiąt tysi w plecy.
    Wymóg tyczenia przez uprawnionego geodetę troche chroni przed cynicznym naginaniem
    prawa.
    Wspomnieliście o glazie narzutowym i-odzielnie-o prawie wlasności.Znam dwa takie
    przypadki.jeden-lata 80te,okolice Piaseczna.Gość pól roku czekal,aż wykopią i wywiozą
    ogromny kamulec,który znalazl "wewnątrz"wlasnej dzialki.
    drugi-okolice s-znajomy zrezygnowal z piwnicy,bo kopiąc dól,znalazl "kamyk".Prywatnie
    dowiedzial się,że gdy to zglosi,to dostamie zakaz budowy do czasu usunięcia
    kamienia.Zeby bylo jasne-nie mam pojęcia kto by placil.Ale sądząc z odkrytego
    kawalka-ok 6x6m-ani malo,ani szybko by nie bylo.