    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Date: Wed, 9 Mar 2011 20:28:01 +0100

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:79f04c0a-82ab-41b1-8d7a-1c9999914188@e8g2000vbz
    .googlegroups.com...
    > BTW. Gdzie jest MANIEK! Cos go ostatnio nie widac. A on ma 1W z chyba
    > porothermu 44 :)

    Jestem, jestem. Nudnawo ostatnio, wiec nie pisze zbyt wiele.
    W tym temacie, na tak postawione pytanie nie potrafie nic ciekawego napisac.
    Czy Ytong, Porotherm, czy sciana 2 i 3W jest cieplejsza to widac w
    deklarowanych parametrach oporu cieplnego, wiec jak dla mnie nie ma o czym
    dyskutowac. Wybrac co sie chce i tyle. Jest pare innych problemow i jak to
    na budowie, ciagla sztuka kompromisu, wiec kazdy sam sobie powinien
    odpowiedziec czego od sciany oczekuje. Poza tym co to jest sciana ocieplona
    styropianem i dla czego ad hock ma byc lepsza od 1W? Silka ocieplona dwoma
    centymetrami styropianu bedzie pewnie pod kazdym wzgledem nieporownywalnie
    gorsza od kazdej sciany 1W. Pytanie powinno dotyczyc raczej konkretnych
    parametrow jakie chce sie uzyskac i o tym mozna rozmawiac.
    Na dzis po ostatniej fakturze z poczatku marca za ogrzewanie w tym sezonie
    zamykam sie kwota 2400,-. Biorac pod uwage, ze ocieplenie dachu od grudnia
    nie tkniete, nad sypialnia plama stopionego sniegu, ale i gora nie ogrzewana
    to jakos nie uwazam, ze jak na moj dom to szczegolnie wysoka kwota, raptem
    jakies 3 tony wegla. Pojawia sie zatem pytanie, na ile warto docieplac i
    jakie parametry warto akceptowac? Dla mnie odpowiedz wcale nie jest
    jednoznaczna, ale nie zamierzam nikogo przekonywac. Ogolnie wiadomo, ze im
    cieplej tym lepiej. Cytowalem tu kiedys przy okazji dyskusji o ociepleniu
    styropianowym artykul o nasiakaniu styropianu przez lata od strony sciany i
    jak dlugo pozniej wysycha, a raczej prawie nie wysycha zmieniajac zakladane
    parametry oporu cieplnego. Grono jednak kolektywnie uznalo, ze to bzdura i w
    ten sposob metodami statystycznymi udalo sie grupie calkowicie ten proces
    odwrocic. :-)

    Pozdro.. TK