  • Data: 2011-03-12 09:34:02
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11-03-2011 o 21:55:07 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Mnie też wydaje się, że to jest w dużej mierze na zasadzie, że każda
    > sroczka swój ogonek chwali - jak ktoś już zbudował dom ze ścianami 1W,
    > to chwali 1W..., jak 2W to chwali swoje :-), bo w końcu musi wykazać
    > przed samym sobą i otoczeniem, że podjął mądrą decyzję.
    Akurat tak się składa że z zwaodu jestem budowlańcem z doświadczeniem
    i wykształceniem, dlatego daję rady jakie uważam za najlepsze, nie patrzę
    na
    marketing czy modę, a że sam ostatnio budowałem to także na sobie
    mogłem wypróbować różne materiały, kiedyś wybudowałem z pustaków z
    (oświccie mnie
    kulki z wypalanej gliny) i widząc że to marny materiał i ma dużo wad
    odradzałem go innym aby w to g...o nie brneli.
    Teraz budując się po raz drugi przejrzałem całą masę materiałów izestaw
    BK+ styropian wydaje się być optymalny chodź także nie pozbawiony wad.
    Dlatego z niego zrobiłem swój dom, bo uważam że jest optymalny i dlatego
    doradzam go innym. Ale mam szersze spojrzenie na ten temat.
    Silikaty np są też dobre ale są droższe i przez to że 'zimniejsze'
    potrzebują
    grubszej izolacji aby wynikowo osiagnać podobne warunki cieplne.
    Oczywiście optymalnym murem jest 3W ale skomplikowanie aby go dobrze
    zrobić i koszty
    powodują że ten wybór przestaje być optymalny cena/właściwości cieplne.

    > Tak na prawdę trudno obiektywnie stwierdzić czy lepsze są mury z ytonga,
    > czy 2W ocieplane... no właśnie czym? wełna
    wełna na mury sie nie nadaje, ma więcej wad niż zalet, poza tym łatwo ja
    pomoczyć
    podczas budowy a trudno wysuszyć.

    czy styropian? :-D i tak
    > można w nieskończoność dzielić włos na czworo.
    Nie, są technologie optymalne w stosunku cena/izolacyjność.
    w końcu trzeba patrzeć w przyszłość, energia drożeje i niestety
    za ogrzewanie będziemy płacić coraz więcej, dlatego główną cechą murów
    staje się oprócz wytrzymałości, izolacyjność i to ona wyzancza czy w danej
    cenie ten mur jest optymalny czy nie.

    > Ja skłonię się do 2W, a nawet 3W. I pewnie bym te 3W sobie strzelił, ale
    > majster nie potrafił takiej ściany robić - może by i zrobił, ale
    > doświadczenia nie miał,
    Bo to łatwa ściana nie jest, a koszty wysokie.

    zatem zostałem przy 2W, a zaważyło to, co umiał
    > polecony majster - zresztą wiele rzeczy zrobił mi bardzo porządnie i nie
    > żałuję, że jemu właśnie zleciłem budowę.
    >
    > Jak ktoś ma dostęp do dobrej ekipy od ścian 1W...
    Ale zauważ że ściana 1W to jest produkt marketingowy, firmy miały
    taką siłę przebicia że nawet sobie specjalną normę dla tej ściany
    załatwiły.
    Moja ściana ma 24+15styro+1,5+0,5 tynk co daje 41cm, 1W to 36+2*1,5cm=39cm.
    2cm różnicy na 41cm jest niewidoczne, ale ja mam 2*cieplejszą ścianę i
    glify okna ocieplone, w 1W ściana przy oknach będzie przemarzać,
    po paru latach wokół okien będą czarne obwódki z pleśni.

    --
    Pozdr
    JanuszK