    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Z cyklu ocieplenie dachu
    Date: Wed, 5 Dec 2012 09:44:52 +0100

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:k9mu9m$1tum$1@news.ett.com.ua...
    > Zgadzam się z tobą na tych zdjęć nie widać czy to problem samego
    > ocieplenia czy może aury. Ja bym się skłaniał do tego drugiego.

    Masz prawo tak uważać.Ja widzę co innego. Na zewnątrz -2stC i właśnie po to
    dałem jeszcze jedno zdjęcie na którym widać sąsiedni dom aby porównaći i
    widać że nie zeszło z niego ani grama śniegu. W całej okolicy tylko poza
    jeszcze jednym domem w którym ganek jest ewidentnie nie docieplony na
    dachach śnieg się nie topi.

    > Na jednej połaci są ładne sople na innych nie więc może to świadczyć o
    > tym, że powstały one na skutek zewnętrznego ciepła.

    I cała teoria ci się wali. Nie prawda. Ta z soplami to jest północna
    zacieniona część dachu a w oddali widać dach sąsiedniego domu idealnie na
    południe.
    http://fotoo.pl/show.php?img=444425_budynek2.jpg.htm
    To jest połnocna część dachu.

    http://fotoo.pl/show.php?img=444414_budynek1.jpg.htm
    To jest część wschodnia. Zauważ że na tej połaci na śniegu nie widać śladu
    nadtopienia od słońca, bo gdyby tak było to bylby widoczny trójkąt bez
    nadtopienia od cienia który rzuca widoczna północna połać dachu. Zwróć uwagę
    na okna. Topi się na nich podobnie jak na dachu... Jak widzisz okno izoluje
    tu niemal identycznie jak reszta dachu a tak chyba być nie powinno.

    >Trzeba poczekać na mroźniejsze dni.
    Jesteś w błędzie jeśli oceniać to tylko podczas temperatur w
    okolicach -5, -2stC. To jest właśnie idealna pogoda. Jak jest mroźniej to
    nic nie zobaczysz bo wtedy śnieg nigdzie się topi.

    Marek